marți, iunie 27, 2006

Interviews: Calin Rotarus despre plecarea lui Orlando

Cel de-al doilea set de raspunsuri a venit de la Calin Rotarus, Online Sales Director, ARBOmedia.

Care crezi ca va fi efectul plecarii lui Orlando asupra companiei netBridge? Dar asupra pietei de publicitate online din Romania?
Orice companie are o valoare durabila, care nu depinde foarte mult de oamenii care lucreaza acolo, si o valoare de conjunctura. Si diferenta e data de strategia aplicata in decursul timpului. Daca s-a mers pe obiective pe termen scurt fara o viziune de viitor acest lucru se vede in momentele de criza, cum este acesta pentru Netbridge. Sunt convins ca Netbridge nu va disparea, si sunt la fel de curios ca si cititorii cat de mare va fi reculul pe care il va simti in urma rearanjarii schemei de personal din industrie.

Crezi ca Orlando Nicoara va da nastere unui nou (mare) jucator pe piata publisherilor si publicitatii online din Romania? Cum vezi dezvoltarea Internetului din Romania?
Cu sau fara Orlando vor aparea pe piata noi jucatori cat de curand. Unii dintre ei vor trece scena, altii vor ramane la stadiul de talente, dupa care vor fi cumparati sau vor fuziona intre ei. Marii publisheri se gandesc din ce in ce mai serios sa investeasca in dezvoltarea site-urilor proprii, avand deja o forta editoriala. Nu cred ca activitatea de brokeraj va castiga teren, ci vad intr-un an-doi publicitatea online desfasurandu-se prin maxim 2-3 regii mari si 5-6 regii captive sau departamente de vanzari. Probabil ca vor aparea din ce in ce mai multe firme care vor oferi servicii de strategie online, atat agentiilor de publicitate si si direct clientilor.