vineri, iunie 30, 2006

Online: A copia inseamna a evolua?

Scriam in aprilie despre site-urile locale care copiaza succese internationale si ofeream ca exemplu (printre altele) DirectNews ca un copycat al lui Digg. Recent, Netscape a anuntat noua versiune a portalului sau, ce se vrea a fi un Digg mai bun, mai uman (prin introducerea unor editori).

Astazi am gasit pe blogul Business 2.0 un post despre alte clone ale lui Digg si m-am intrebat:
> Cat de rau e sa il copiezi pe altul (pe Internet)?
> "Copiatul" duce la progres?

1 Comments:

Anonymous Anonim said...

Cele mai multe exemple de site-uri romanesti care copie(sau au copiat) site-uri straine sau chiar alte site-uri romanesti gasesti pe www.plagiat.ro.

Ca sa-ti raspund la intrebari, plagiatul online e rau doar pentru unii care remarca similitudinea si isi dau seama ca "inovativitatea" nu e una din valorile tale, in rest, nu prea se inscrie in legislatie, mai ales in cea romaneasca, in categoria raului pedepsibil.

In ceea ce priveste scopul, acesta e, mai ales la noi, reducerea costurilor, si scuza e astfel concentrarea eforturilor pe ceva mai uitil decat designul. (continutul, nu-i asa?)

Eu nu cred ca plagiatul complet poate duce la evolutie. Pana si Netscape e oarecum diferit de digg, spre deosebire de directnews.ro. Pe de alta parte, "dincolo" se practica si modelul plagiatului pe bucatele, care teoretic duce la evolutie pentru ca alegand bucatelele cele mai bune din ce e pe piata poti avea un produs superior.

Am scris si eu cate ceva despre plagiat pe blogul meu, clickio.ro, astept si alte luari de pozitie :)

Lasand asta, vii luni la Revolutie?:)

4:48 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home