miercuri, septembrie 27, 2006

Misc: Stralucirea eterna a mintii neprihanite

Vorbeam ieri cu Dorin despre scolile care scot oameni buni in zona marketing-media. El saluta SNSPAul, eu inaltam ASEul.

Astazi m-a vizitat o studenta care mi-a cerut ajutorul la realizarea eseului pentru admiterea la masteratul de "Publicitate si reclama" de la SNSPA. Reusise, dar nu la locurile subventionate (8 la numar), ci la cele cu taxa (60 in total). Oricum, a intrat cu o nota buna, foarte aproape de ultima nota de la "bugetari". M-am bucurat pentru ea.

Bucuria mi-a pierit de pe fata, transformandu-se in stupefactie, cand am auzit cum a fost la examen.

A avut de ales intre a realiza un eseu si a prezenta o campanie publicitatra (detalii aici). A ales eseul. Si s-a pregatit cum a putut ea mai bine. La examen, surpriza! Nicio intrebare din eseu, ci intrebari despre spoturi si pozitionarea brandurilor. OK, nu e chiar asa de rau!

Au urmat apoi intrebarile capcana: Ce site-uri de publicitate cunosti? Poti sa ne spui cateva nume de redactori care scriu pe site-urile de publicitate?

Nu mi-am inchipuit vreodata ca adresa (numele) unui site va fi intrebare la un examen de masterat. Care e relevanta, cum apreciezi raspunsurile, cum le notezi...? Ce conteaza mai mult, lucrarea scrisa sau numarul site-urilor stiute?!

PHOTO: KNOCKED DOWN/ DARKROOM

5 Comments:

Anonymous Anonim said...

intr-adevar, e dubios modul in care au notat asemenea raspunsuri... dar pe de alta parte, daca alegi un masterat cu o anumita specializare, n-ar trebui sa-ti fie familiara zona de internet referitoare la industria unde vrei sa profesezi? ca si presa de specialitate, de altfel...

10:05 p.m.  
Anonymous Anonim said...

se numeste reality check...degeaba ai scris un eseu frumos daca la primul loc de munca nu stii de la cine sa cumperi spatiu pentru campania online...

2:26 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Well, SNSPA e una dintre cele mai buni scoli din Ro. Acum s-ar putea sa fiu subiectiv, absolvind acolo, dar ceea ce am facut eu acolo a fost scoala grava tare. Pe de alta parte sunt de acord cu ce zice Doru. Reality check. Oamenii care predau la Comunicare sunt oameni bine conectati in piata si care stiu cu ce se mananca.So.....SNSPA RULES :))

9:54 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Problema principala este relevanta lor. Iqads este un brand pentru Romania, dar, in opinia mea, pentru publicitate online cel mai relevant este iab.net. Singura initiativa laudabila romaneasca mai este cea de la Arbo cu onlineflash si cam atat.
Separat de publicitate online, dar legat de marketing, este partea de SEO si permission marketing.

9:59 a.m.  
Anonymous Anonim said...

am trecut si eu prin experienta unei admiteri de acelasi gen anul trecut, doar ca pt alt master de la snspa..
chiar imi dadusem silinta cu lucrarea, insa profesorii din comisia de examinare nu au discutat cu mine decat vreo 3-4 minute despre asta, cat sa-si dea seama daca am scris-o eu sau nu.. intrebarile care au urmat au fost foarte targhetate pe mine, pe cv-ul meu, foarte "personale", realmente folositoare in a determina daca am sau nu de ce sa fiu acolo, la masterul ala..
a fost o experienta chiar foarte folositoare "interviul" ala, cu intrebari cu cap si coada la care chiar mi-a facut placere sa raspund..
acum.. de la caz la caz.. poate ca ceva din ce le-a spus fata respectiva le-a dat de inteles ca nu e prea pusa in tema, sau cine stie.. in general si din ce am mai auzit la alti colegi de-ai mei, s-au pus intrebari foarte foarte legate de ei sau de ceva ce spusesera inainte, etc..

3:40 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home