miercuri, octombrie 04, 2006

Guests: Citeste si da

Copiii pur si simplu nu mor, ba idiotilor!
Eu nu stiu cine sunt idiotii care hotarasc
prioritatile stirilor in presa romaneasca. Cu multa
vreme in urma era mai simplu: dadeam toti vina pe Ion
Cristoiu, tatal si mama gainii care a nascut pui vii.
Azi nu mai avem cum sa facem asta, pentru ca domnul
Cristoiu s-a retras mai intai in biblioteca Academiei,
iar mai apoi in diverse studiouri de talk show-uri, la
diverse televiziuni. Azi Ion Cristoiu e om serios, e
analist, e mai slab cu zeci de kile, e… ma rog, e om
serios, ce mai. Asadar, pe Ion Cristoiu nu mai putem
da nicio vina. Si atunci, cine ne sunt idiotii? Si,
mai ales, de ce?
La Cluj, o femeie a nascut cvadrupleti, iar la
Constanta, o alta femeie, evident, a nascut tripleti.
End of story, din punctul meu de vedere. Numai ca
punctul meu de vedere nu are nicio importanta.
Imediat, la maternitati se deplaseaza care de
reportaj, fotoreporteri, ziaristi de radio si de presa
scrisa. Cu zambetul pe buze si cu fardul proaspat
aplicat intre doua directuri, june care vor sa fie
mame pe la 80 de ani, ca sa nu-si f**a cariera, ne
anunta ca acei copii mor pe capete. La radio e mai
simplu, ca nu trebuie nici fard si nici lumini. Ajunge
un telefon mobil. Mai amarati sunt aia din presa
scrisa, caci "media electronica", ca sa zic asa, le ia
caimacul si le trimite stirea in pagini marginale.
Undeva, intr-o sala de asteptare moderna, dotata cu
televizor, radio si conexiune la internet, doi tati
rapusi stau cu inima stransa, uitandu-se dupa cate un
halat alb. Intre timp, afla de la stiri ca le-a mai
murit un copil. Multumesc Andreea, multumesc Lucian,
multumesc Alessandra, am preluat legatura, am mai
comandat un cosciug mic-mititel de tot. Ce ne faceam
fara prompitudinea voastra, mai ales ca in provincie
astia de la pompe funebre n-au deschis non-stop?
In paralel, la Bucuresti, un cotidian pus pe
purificare publica radiografii ale unui presuspus
creier bolnav al unui baron presupus local, tropaind
in boncaci mocirlosi cu iz liberal pe toate
deontologiile imaginabile. Toate astea se intampla sub
ochii nostri larg deschisi si nimeni, dar absolut
nimeni, nu spune nimic. Clubul Roman de Presa isi
scarpina chelia lucitoare si-si vede de rating. Intre
timp, Asociatia Idiotilor Anonimi isi vede de treaba
si rasuceste cutite ruginite in ranile mult prea
deschise ale unor familii fara nicio vina. La
sfarsitul lunii, probabil, ii asteapta o prima de vreo
3 lei noi, recunoastere a calitatilor deosebite de
care au dat dovada in aceste exercitii de sadism live.

Cum v-am mai zis, eu nu-i cunosc pe idiotii astia. Dar
daca printre putinii mei cititori se afla cineva
care-i stie personal, il rog eu sa le arda doua
perechi de palme, ca de vorba buna par a nu sti!
Patrick

###

E 1.00. Am primit un mail cu acest text de la Patrick Andre de Hillerin. Doar atat. Niciun alt mesaj. L-am pus pe blog fara sa ma gandesc de ce ar trebui sa il pun. Pur si simplu, l-am pus.

PHOTO: WHY NO ISN'T IN MY VOCABULARY/ SHUTTERBLOG

Etichete:

6 Comments:

Anonymous Anonim said...

oh, but i do agree :) so so true...
foarte tare! multa dreptate poate sa mai aiba nenea asta.

9:47 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Cu permisiunea ta, as vrea sa preiau acest comentariu pentru a-l posta pe blogul nostru, blog.gds.ro, via manafu.
|Multumiri anticipate

11:25 a.m.  
Blogger Mircea said...

Oamenii liberi au fantastica sansa sa se exprime liber, fara teama de a deranja pe cineva din trustul unde lucreaza. Oamenii de succes nu fac altceva decat sa-si gestioneze in mod egoist succesul pe termen lung, si sa-si schimbe masina din cand in cand...mai iese si-un reportaj.
Foarte misto comentariul, se pricepe la scris si are si suflet.

4:06 p.m.  
Blogger Cristian said...

mnz, textul nu imi apartine...

10:19 p.m.  
Blogger InGri said...

http://www.sfin.ro/autor_25/patrick_andre_de_hillerin.html superb si dureros

2:16 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Fain, parca am recitit Cruciada Copiilor pe fast-forward.

2:02 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home