duminică, februarie 18, 2007

Trends: Unde s-au dus forumurile?

In editorialul sau despre blogurile de comunicare si marketing scris pentru site-ul IAA, Florin Dumitrescu aduce in discutie si importanta forumurilor de odinioara. Textul lui Florin mi-a reaprins in minte o intrebare mai veche: Au luat blogurile locul forumurilor?

De obicei nu comentez pe bloguri. Nici macar pe al meu. Am fost insa tentat de cateva ori sa starnesc o mica polemica in jurul unui comentariu primit si sunt convins ca discutia s-ar fi incheiat dupa multe replici, exact ca pe un forum.

Am observat ca sunt bloguri in care ideile cele mai bune apar in comentarii si mai putin in posturi (dar meritul ramane totusi al bloggerului care le-ai starnit), discutiile aprinse aducand in fata informatii inedite, asa cum apar(eau) si pe unele forumuri.

Apoi am observat ca intre posturile mele cel mai mare succes la comentarii il au acelea care lanseaza o intrebare. Chiar ma gandesc sa fac o rubrica pe viitorul meu blog intitulata "Blog Answers" (sau ceva de genul asta). Ar fi chiar un forum in cele din urma.

Si daca nu gresesc, cele mai multe post-uri pe forumuri contin de obicei intrebari (sub diverse forme). Asa m-am gandit ca raspunsul la intrebarea mea este: Blogul este noul forum (sau mai bine zis e un fel de thread pe un forum numit blogosfera).

O idee desteapta e Blogoree, forumul pentru bloggeri lansat de Bobby. Doi iepuri dintr-o lovitura!

PROMO: DIGITAL MARKETING FORUM | EVENIMENT DE MARKETING IN NEW MEDIA
BLOG: BLOGUL BLOGURILOR DE LA ROBLOGFEST

Etichete: ,

7 Comments:

Anonymous Anonim said...

personal cred ca trebuie separate cele doua concepte/unelte (blogul si forumul). sunt lucruri totusi diferite. cel mai bine cred ca se completeaza.

eu am experienta de ceva ani de zile cu un forum creat si condus (si alte cateva moderate/conduse), forum pe care il voi re-lansa curand.

chiar mi-ai dat o idee buna, am sa ma gandesc si am sa postez si eu despre subiect pe blogul meu :)

6:46 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Eu cred că forumurile nu mai au succesul pe care-l aveau în urmă cu câţiva ani. Nu mai sunt "trendy". Şi mi-e mult mai la îndemână să scriu ceva pe blog decât pe un forum.

9:46 p.m.  
Anonymous Anonim said...

pe un blog autorul detine controlul, pe un forum orice user inregistrat poate incepe un subiect :). In ziua de azi forumurile s-au transformat in chestii de genul yahoo answers etc..

11:42 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Am doua observatii: (1) desi forumurile sunt depasite, la noi la romani inca mai sunt la moda (2) forumurile creaza o comunitate, ceea ce e foarte important.

Ce sfat imi dati? Sa fac iar forum la www.hi-q.ro sau nu? Sunt voci care mi-o cer...

Sa fac forum la www.e-Ok.ro sau blog-ul va ajunge?

12:27 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Florin, tinand cont tocmai de observatiile pe care le-ai enumerat, cred ca un forum e mai potrivit pentru e-ok.ro

Pe de alta parte, cred ca faci o treaba excelenta cu blogul tau si daca si ceilalti membrii ai trupei ti-ar urma exemplul, un forum pe hi-q.ro nu ar fi justificat.

2:16 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Eu cred ca acum blogul este mult mai friendly si surferii s-au obisnuit asa. Blogul arata si se utilizeaza mai simplu decat forumurile de odinioara (vezi logarea, verificarea subiectelor unde s-au postat lucruri noi, clutterul din pagina, fonturile mici si cu multe informatii inutile, riscul pierderii sirului discutiei).

Eu am vrut sa instalez la mine pe blog un forum insa am renuntat dupa nopti intregi de gandire, iar motivul principal a fost cel enuntat mai sus.

2:03 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Nu cred ca forumurile si blogurile sunt comparabile ca functie si scop - ba chiar as putea zice ca sunt opuse :) Pe forum oamenii se cunosc unii pe altii, se leaga relatii si se incheaga o comunitate, se intalnesc oameni pasionati in general de un subiect comun (ceea ce se poate intampla, dar numai intr-o oarecare masura, pe un blog specializat). Un forum cu 1000 de utilizatori e 0.10% scris si "detinut" de fiecare forumist; un blog e 95% al bloggerului si 5% al celor 999 de vizitatori. Nu stiu in general care este trendul, dar pe cele cateva forumuri pe care le urmaresc nu mai pot sa tin pasul cu ritmul in care se posteaza - nici urma de scadere aici...

12:31 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home