luni, martie 12, 2007

Roundtable: Ce ar trebui sa puna mass-media pe bloguri?

In urma cu cateva zile mi-am dat cu parerea despre blogurile din mass-media de la noi. le-am judecat dupa "aparente" si am pus accentul pe design si functionalitate.

Mi-am dat seama apoi ca blogurile mass-media ar trebui in primul rand sa fie judecate dupa continut si dupa relatia pe care o dezvolta cu produsul traditional. Am cautat astfel sa gasesc un raspuns la o intrebare simpla, dar foarte importanta: Ce ar trebui sa puna mass-media pe bloguri?

Mi-au raspuns 7 jurnalisti cu experienta, toti bloggeri, unii dintre ei responsabili de blogurile unor institutii media. Gasiti mai jos fragmente din raspunsurile primite, iar aici raspunsurile integral.

Cu aceasta ocazie lansez si o noua rubrica pe blog, Roundtable, ce va include interviuri de grup si sondaje pe diverse teme.

CRISTIAN ROMAN Gazeta Sporturilor
Mass-media ar trebui sa puna pe bloguri ineditul vietii de jurnalist, momentele prin care trece un ziarist in munca lui, sa scrie despre presiuni, despre observatiile pe care le are in urma interactiunii cu oameni importanti din politica/afaceri/sport/showbiz. Da, avem norocul asta de a intra in contact cu oameni foarte cunoscuti si am putea relata mai des despre aceste momente, intr-un stil insa adaptat libertatii de pe blog.

IULIAN COMANESCU Consultant media
Cred ca prin bloguri de media se inteleg blogurile unor institutii de mass media, nu? Experienta mea de la HotNews arata ca nu prea apar probleme de de felul asta, cat timp bloggerul e independent de redactie. Uneori stirea se pune si-ntr-un loc, si-n altul, dar asta nu cred ca duce la canibalizare, dat fiind ca blogul are obligatoriu trafic mai mic.

VICTOR KAPRA Ziarul Financiar
“Marfa” unei agentii este informatia. Cum blogurile nu aduc venituri (inca) este stupid sa dai informatii importante pe blog, si nu pe fluxul care iti asigura clienti constanti si, implicit, venituri. Vad blogurile de presa cu o functie stricta deocamdata: mijloc de imbunatatire a brand awareness-ului. Prin stilul mai dezinvolt specific blogurilor, mai putin riguros, mai dezinhibat, jurnalistii de agentie care alimenteaza blogul isi pot construi un capital de simpatie (care se reflecta automat si asupra institutiei)

ALEXANDRU BRADUT ULMANU JurnalismOnline.ro
Deci: blogurile care apar in cadrul site-urilor de stiri adauga valoare continutului fara sa se substituie stirilor. Asta inseamna ca o sa dau exclusivitatea intr-o stire. Blogul, care poate sa apartina unui jurnalist al publicatiei sau unei vedete a publicatiei, sau unui invitat, poate sa vina cu comentarii, poate sa reia stirea, cu trimitere la original, oferind amanunte, de exemplu, privind modul in care a fost obtinuta, sau privind reactia pe care a starnit-o in redactie.

ADRIAN CRISTEA Realitatea TV
In lumea informatiei termenul de exclusivitate este perisabil, este un parametru de stare (acum chestia asta o stiu/o am doar eu. Peste cinci minute...) O dai partial, in exclusivitate, pe blog, ca teaser pentru editia de a doua zi. Asta iti asigura Buzz-ul. Si iti stabileste intaietatea. (Evident ca exista si exceptii, de exemplu "bombele" care trebuie sa explodeze SIMULTAN pe cat mai multe canale, dar asta-i alta treaba)

MIHAI MUSATOIU DailyBusiness
Poti da un “teasing” pe blog, inainte de a publica stirea oficial. Dupa, poti veni cu amanunte “de culise”. -> blogul da sansa ziaristului sa scrie despre chestii legate de stire, dar pe care in stire nu le poate pune (un fel de "making of" al stirilor, chestie extrem de interesanta pentru ne-ziaristi, nu inteleg de ce J ) - vezi "frustrari" legate de relatia cu PR-istii sau chiar cu alti jurnalisti, dar si pur si simplu parerea lui personala despre stire.

DRAGOS MUSAT Academia Catavencu
Cred ca lucrurile se rezolva pe baza competitiei dintre angajati/colaboratori: daca unul din bloggerii unei institutii media obtine prin mijloace personale specifice o noutate, o bomba, o pastreaza pentru main-ul de a doua zi, sau o posteaza in dreptul lui? Cred ca va aparea un conflict intre pozitia de colaborator/angajat la o institutie media si dorinta personala de afirmare.

Etichete: ,

2 Comments:

Blogger Spiridus said...

nu-mi zi ca ai inceput sa citesti si continutul!!! :p

2:30 p.m.  
Blogger Cristian said...

nu, nu veszi ca i-am pus pe altii sa o faca!

2:35 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home