duminică, septembrie 23, 2007

Media: Ce cred eu despre Esquire

Tot incerc de ceva timp sa scriu si eu cateva randuri despre Esquire Romania si nu prea gasesc timp. De fapt, nu prea am gasit timp sa o citesc ca lumea de cand am pus mana pe ea, acum vreo doua saptamani. Cu toate acestea, am avut cateva reactii la o prima si sumara rasfoire.

Probabil un post despre o revista nu este foarte interesant pentru multi din cititorii acestui blog, de aceea mi-am mutat gandurile intr-un fisier online pe care l-am numit: 7 provocari pentru Esquire Romania.

PROMO: MASTERPLAN 2007| EVENIMENT DE STRATEGIE SI PLANNING IN MARKETING

Etichete: ,

13 Comments:

Anonymous Anonim said...

"7.Pana acum toate revistele pentru barbati au "vandut" femei pe coperta si multe pictoriale in interior"

Nu sunt de acord cu acest punct. Un bun exemplu in acest sens este Men's Health, care are intotdeauna barbati pe coperta. In plus, nu contine pictoriale cu femei, ci doar doua-trei poze in ipostaze sexy. Iar revista e prezenta in Romania de peste 2 ani.

11:16 a.m.  
Blogger Cristian said...

Ai dreptate aici, Daniel. O sa modific...

11:18 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Vad ca si tu ai descoperit "preluarea" copertei si a cover-ului, plus dubla coperta tot cu Clooney.

Mie revista mi s-a parut buna. Daca trece de 6 luni pe piata, are mari sanse sa ramana.

Ai punctat oricum bine provocarile.

2:38 p.m.  
Anonymous Anonim said...

@Cristian: De ce toata lumea spune "provocari" in loc de obstacole/greutati?
@Dragos: De ce toata lumea trebuie sa astepte cu palpitatii sa mai moara o noua revista inainte de a-i da o sansa? Ce inseamna daca nu moare in 6 luni? Cat tine punga publisher-ului sa duca o revista fara reclama doar pentru ca niste adverstiseri ipocriti trebuie sa se convinga ca o revista nu moare?

6:29 p.m.  
Anonymous Anonim said...

@Alexandru: 6 luni mi se pare o perioada care poate spune daca o publicatia si-a atins scopurile pe termen scurt. Daca dupa 6 luni (termenul nu e batut in cuie!) inca se tine bine si chiar se dezvolta, atunci putem spune ca este un succes.

Dar, avand in vedere ca Esquire Romania este o revista noua, de nisa, cu un target elevat si foarte diferentiata de restul revistelor "for men" de la noi, poate insemna doua lucruri: ori va prinde foarte bine si se va dezvolta fie ca vor veni bani mai multi din publicitate sau nu, ori va muri dupa o perioada de agonie.

Eu sper sa dainuiasca si sa o cumparam si peste 2-3 ani.
Cum a spus si Cristian, provocarea sunt articolele romanesti. Avem noi jurnalisti si scriitori care sa scoata continutul de calitate atat de necesar pentru editia romaneasca?

Cumpar cam tot, adica FHM, Playboy, Target, chiar si Maxim, etc. si cam toate au ajuns la un nivel foarte jos ca si continut.
Pai cand am pus mana pe Esquire Romania (dupa ce mai citeam niste numere straine cum le mai prindeam) si am citit primele articole - chiar si adaptarile - mi-am zis "eh, asa da!".

De ani buni nu mai citesc carti "serioase" si imi pierd rabdarea foarte repede cand dau peste articole mai lungi de cateva pagini (efectele secundare ale Internetului...), dar de data asta, Esquire a meritat timpul de citit.

Sa stii ca vreau sa "tina" revista asta. Nu am prins Class-ul cum trebuia, dar Esquire Romania are potentialul sa devina foarte buna.

Probabil un abonament este urmatorul pas...

11:14 p.m.  
Blogger Cristian said...

o revista are nevoie de cel putin doi ani sa intre pe profit... mai toate au pierdut in primii doi ani.

cred ca in cazul esquire calculele sunt bune. au intrat acum, construiesc brandul pe piata, tirajul poate fi controlat si nu foarte mare (desi nu e asta strategia Sanoma din ce vad eu pe piata), iar in doi ani vom avea pe piata si brandurile alea pe care le vedem in editiile straine.

dar mai e ceva aici... class cand a incercat sa intre pe segmentul asta a venit cu multe proiecte misto locale si a reusit sa produca editorial si pentru cititori si pentru advertiseri.

esquire are un titlu, are content misto de luat de afara, dar trebuie sa produca ceva outstanding si local. cam ce face Esquire UK.

problema in presa locala pe care o vad eu e lipsa de creativitate in gasirea si construirea story-urilor.

cred ca tabu e singura revista in care am apreciat creativitatea editoriala.

9:35 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Cred ca 2 ani ERA perioada in care o revista intra pe profit. Nu cred ca mai e valabil. Sau cred ca depinde foarte tare de profilul revistei si de portofoliul in care se integreaza. Pe termen lung - nu mediu - Esquire e un pariu care poate fi castigator. Pe termen scurt nu cred, in contextul in care pe piata exista deja titluri ca Caesar, Luxury (care mai iau din brand-urile alea de lux), exista vreo 2 reviste de ceasuri, exista FOARTE multe publicatii de business & life style (care concureaza pe aceeasi advertiseri). Or, in ziua de azi, advertising-ul e rege, poti sa ai editorial pana la Dumnezeu si inapoi, s-ar putea sa nu te ajute. De ce a murit Class-ul? From inside, I mean...

10:23 a.m.  
Blogger Cristian said...

eu cred ca 2 ani inca ramane in picioare. nu cunosc o publicatie serioasa, de masa, care sa nu fi suferit in primii doi ani... poate playboy si fhm au castigat de la inceput...

luxury si caesar nu sunt concurente cu esquire.

11:15 p.m.  
Anonymous Anonim said...

@Cristian: Nu cred ca m-am exprimat foarte bine. Ceea ce voiam sa spun este ca eu cred ca durata de atingere a break-even-ului si a intrarii pe profit a depasit foarte mult cei 2 ani. Stiu ca si tu ai spus "minim". Voiam sa punctez cumva ca minimul ala s-a dus mult mai departe, e complicat sa mai duci azi pe profit vreo publicatie noua. Sa ne uitam la Pro Sport, care potrivit lui Tolontan, inca pierde bani, dupa atatia ani in portofoliul Ringier (mult mai multi de 2, si vorbim de un produs foarte comercial - ce poate fi mai comercial azi in Ro decat un cotidian sportiv, in afara de tabloide??).

Nu ne spui nimic de Class, din culise? De ce nu a mers?

12:54 a.m.  
Blogger Cristian said...

@ alexandru

aia cu 2 ani ai spus-o bine...

in proiectul class nu am fost implicat. stiu ca isi scotea banii cand s-a oprit...

iar in celelalte nu am fost implicat in partea de business. eu fac doar content si marketing.

1:00 a.m.  
Anonymous Anonim said...

clooney e pe coperta primului numar pentru ca el este un simbol Esquire.
Deasemenea nu pot aparea femei pe coperta la inceput (cateva luni cel putin). e chestie de politica de brand.

5:37 p.m.  
Blogger Cristian said...

interesante observatiile, dar tot e stricata de reclama cu clooney de pe C4!

5:59 p.m.  
Blogger sinsemilia said...

stiu ca "post"-ul despe esquire este vechi, poate ca intre timp a inceput sa-ti si placa revista :) vreau sa-ti zic doar, desi foooarte retroactiv, ca revista asta este deosebita si faina, eu o iau de la primul ei numar si de la primul am citit-o din coperta-n coperta. nu toate lucrurile de acolo imi plac, de pilda rareori o gluma buna spusa de o femeie frumoasa mi-a placut, de asemenea, niciodata pana luna asta, la paula selling (de care, culmea, nici macar nu-mi place!) nu mi-au placut tampeniutzele asa-zis inteligente pe care le zic femeile la rubrica 10 lucruri pe care nu le stii despre femei... in scimb rubrica lui radu paraschivescu nu m-a dezamagit niciodata, si multe altele :) in sfarsit mi-am facut si abonament luna asta :)

8:02 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home