vineri, octombrie 19, 2007

Debate: Cati vom fi in ilegalitate

Pana acum nu am vorbit despre garantie si update-uri in posturile despre intrarea iPhone in Romania pe canalele alternative. Garantia mi se pare un lucru serios, iar lipsa ei e asumata de cei care aduc iPhone-uri acum precum vaporenii/ oceanistii care vindeau video playere inainte de 1989. Iar fara update-uri am inteles ca se poate trai. BizCity a publicat o analiza interesanta pe aceasta tema.

Vorbeam mai deunazi despre intrarea in ilegalitate a tuturor celor care vor dori un astfel de telefon si nu vor fi abonati ai operatorului desemnat sa vanda iPhone oficial in Romania. Continuu cu intrebarile: Ce se va intampla cu garantia telefoanelor decodate? Dar cu update-urile? Vom fi in aceeasi situatie cu cei care acum isi etaleaza iPhone-ul in public (desi in continuare folosesc un Nokia pe post de telefon)?

Si ce s-a intamplat cu "puterea consumatorului", cu " consumatorul detine acum brandurile", sintagme pe care le auzim in diverse ocazii sau le citim in multe articole?

Pun aceasta ultima intrebare in contextul unor discutii fata de moralitatea achizitiilor de pe piata gri (asa cred ca e corect sa o numim) si a intereselor Apple ca societate comerciala care este.

Ar trebui sa imi pese atat de mult de interesele companiei?

Etichete: ,

3 Comments:

Blogger nwradu said...

N-ar trebui sa iti pese, in momentul cand clientul este satisfacut, si compania iese in castig si isi vede interesul implinit. Faptul ca toti se gandesc cum sa faca rost de un iPhone decodat arata un singur lucru, ca Apple a judecat gresit situatia.

Ce ma intreb eu in legatura cu telefoanele care se vand acum pe cel.ro si in alte magazine este cum s-a facut activarea. De garantie poate nu ai nevoie, dar vreau sa stiu cine a facut activarea iPhone-ului prin iTunes, cu ce cont, cum o fac si eu acum, etc. Si cum s-a rezolvat treaba cu abonamentul obligatoriu pe 2 ani la AT&T care a fost achizitionat odata cu acel telefon de catre cineva?

7:40 p.m.  
Blogger Gabi Boaca said...

Cristi, nu am vrut sa ma exprim pe posturile acide scrise la adresa market online, ma enerveaza pupincurismul si oamenii incuiati. Din punctul meu de vedere, vreau iPod si am sa mi-l iau indiferent daca Apple zice ca nu am voie sa il iau pt ca nu am abonament la Orange.

Nwradu, ai avut dreptate: Apple a judecat gresit (sau a folosit o tehnica inedita de a vanzare). Creezi "buzz", faci reclama, te anunti ca esti cu 5 ani inaintea competitiei si.... LIMITEZI ACCESUL LA PRODUS.

3:37 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Apple strange bani frumosi de la operatori in schimbul exclusivitatii. Ramane de vazut cat de gresit au judecat, tinand cont si de reducerea substantiala de pret (USD 200 dupa doar doua luni) din US.

11:02 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home