vineri, aprilie 11, 2008

Blogs: Pe bloguri spunem ce vrem

Departamentul de comunicare de la Orange mi-a comunicat astazi dimineata ca nu va fi nicio tranzactie intre ei si UPC, asa cum a vuit ieri pe bloguri si pe diverse site-uri si cum am spus si eu aici, preluand stirea DealWatch.

De fapt, de ieri am anuntat ca Orange sustine ca stirea nu e adevarata. Astazi am avut confirmarea oficiala a pozitiei companiei. Mai mult, intre timp am aflat ca DealWatch nu a contactat Orange Romania, asa cum probabil ar fi trebuit, si ca aparuse deja un zvon in presa pe 11 martie, dupa vizita lui Didier Lombard, presedintele Grupului France Telecom. Ar trebui sa mai urmaresc si eu presa!

Mi-am dat seama ca presa online si blogurile (inclusiv eu) au preluat si difuzat foarte usor stirea. Acum, asta e "pacatul" blogging-ului. Bloggerii nu sunt jurnalisti si nu isi impun (toti) sa verifice informatiile macar la sursa principala. Iar companiile trebuie sa traiasca cu asta.

Daca pana acum spuneam prietenilor noutatile in intalniri, convorbiri telefonice, IM, SMS sau e-mail, de ceva vreme avem si blogurile la indemana si pentru asta le folosim, pentru a da mai departe informatia. De aceea nu vad de ce un blog ar trebui sa se abtina de la a da mai departe o informatie auzita sau primita. Ce, a verificat cineva ceva inainte sa lanseze o barfa intr-o intalnire sau intr-o discutie telefonica?

Dar chiar si asa, ma gandeam sa scriu astazi un post despre responsabilitatea bloggerilor in difuzarea informatiilor. Am vazut insa acest articol in ZF si m-am oprit. O sa il scriu poate alta data, cand voi da o alta stire neverificata si imi va parea rau din nou.

Pana atunci pe bloguri spunem ce vrem.

Etichete:

4 Comments:

Anonymous Anonim said...

Dar ştirea nu a fost preluată numai de bloguri, ci şi de site-uri de ştiri. De altfel, e greu să faci jurnalism: trebuie să pui mîna pe telefon, să ai numărul, să vorbeşti etc. E mai simplu să traduci de la DealWatch (un fel de Le Canard Enchaine) şi să pleci acasă mulţumit.

Evident, putem spune orice în ţară, dar nu orice e jurnalism. Of, e nevoie de şcoală.

12:01 a.m.  
Blogger Cristian said...

@ george

multe publicatii traduc astfel de stiri. nu e o practica noua si nu tine doar de online. ia orice ziar de business si o sa vezi.

remarca ta legata de jurnalism e corecta si o completez cu: cate isntitutii media mai fac astazi jurnalism?

cred ca jurnalismul piramidei inversate si a verificarii in trei surse a murit sau e cel putin pe cale de disparitie.

12:53 p.m.  
Blogger Cojocari said...

Jurnalist si blogger sunt doua persoane diferite, desi se intersecteaza in anumite puncte. De altfel sunt de acord cu Manafu in calitatea mea de blogger. Daca ai luat o informatie si bagi si sursa nu ai de ce sa-ti faci procese de constiinta. In jurnalism, este adevarat, musai trebuie sa incrucisezi trei surse. Cu timpul si bloggerii vor avea un cod al lor, dar totusi, va fi diferit de cel al jurnalistilor.

3:25 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Orange infirma. Dar toti angajatii UPC stiu ca firma va fi preluata de catre Orange. UPC are probleme serioase... are mai putini clienti decat avea Astral atunci cand a fost preluat de catre UPC. In concluzie, trebuie sa vanda. Iar numele cel mai vehiculat in UPC este Orange. Probabil cei de la Orange au o strategie a lor, sa nu confirme ca vor sa cumpere. Dar asta-i realitatea! Numai daca nu cumva se razgandesc. Dar acum poarta tratative. Iar UPC deja face cale libera celor de la Orange. Concediaza la greu.

11:18 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home