vineri, iulie 18, 2008

HR: Scapam de problema fortei de munca?

Business Magazin are saptamana aceasta pe coperta un titlu foarte ambitios/ optimist/ capital (am vrut sa zic verzal): GATA CU CRIZA DE PERSONAL.

Suna bine, nu?

Ideea lor e ca anul acesta piata fortei de munca primeste o infuzie de 90.000 de absolventi, numar care in opinia analistilor ar acoperi nevoile actuale.

Am citit articolul pe repede inainte si nu am retinut ceva concret despre integrarea acestor tineri absolventi si daca firmele sunt de acord cu titlul amintit. Eu unul nu sunt.

Desi multe companii vor avea nevoie de forta de munca tanara, nu doar la entry-level sunt lacune. Nu am un studiu, nu am facut un research, insa cred ca problema cea mai mare se simte la nivel middle, la gasirea unor seniori. Cel putin in zona media/ internet/ marketing.

Poate Noro si Orlando au insight-uri valabile. Noro de la BestJobs si Orlando dupa doi ani de MPI.

Etichete:

8 Comments:

Anonymous Anonim said...

Perfect de acord!Lucrez in presa si scriu pe resurse umane. Evident ca atunci cand am vazut titlul - hiperbolico-megaoptimistico - ochii mi s-au oprit pe revista si am inceput sa citesc articolul crezand ca ma voi destepta si ca toti expertii cu care am discutat pe subiect n-aveau habar.
Concluzia mea: Business Magazin are (cel putin pe subiectul respectiv) o logica de sugar, mi-e foame deci plang si mama ma alapteaza.
Bravo lor!

2:08 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Prostii . Oare cati din cei care au absolvit au deja un serviciu ? Plus ca foarte multi dintre absolventi au niste pretentii absurde doar pentru ca au o diploma . Spun acest lucru din experienta .

2:53 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Salut

articolul are o samanta de adevar, statistic vorbind. O generatie intreaga primeste un sut in fund sa nu mai stea nonstop prin cluburi si terase, sa nu mai stea pe banii parintilor si sunt obligati (macar moral) sa isi gaseasca un job. Asa ca joburile de really entry level vor fi mai solicitate.

Totusi criza e departe de a fi rezolvata. Uitandu-ne la trenduri, zic ca acum chiar suntem in fazele preliminarii. O sa fie din ce in ce mai greu pentru angajatori.

Criza in acest moment se manifesta la toate nivelele si in toate domeniile. Mai mult sau mai putin. Si nu doar la entry level, ci mai ales la joburile mai specializate. E data de concurenta, dar si de o componenta emotionala - acum 2-3 ani brusc toti potentialii angajati au ridicat stacheta, vrand mai multi bani. Iar crestere salariala de 30% pe an e o cifra foarte mare, care nu se compara cu cresterea productivitatii muncii.

5:24 p.m.  
Anonymous Anonim said...

mircea sunt sanse sa te inseli .... tot din experienta iti vb ... acum am terminat dp 3 ani o fac de management .... si tot acum se implinesc 3 ani de cand muncesc in vanzari pe pozitia de entry-level .... si personal nu imi pare a fi absurd ca azi sa-mi creasca pretentiile. sunt constient cat de bun sunt, cata valoare adaugata pot aduce ... si nu am pretentii nici foarte mari. totusi se gasesc destepti sa spuna ca sunt un proaspat absolvent si ca ar trebuii sa mai astept ... sa capat experienta :)) nu pe bune?! asta sa o creada ei ... de azi nu mai accept nimic sub pretentiile mele

11:35 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Problema forţei de muncă rezolvată? Într-o ţară în care incompetenţa face legea? Dar cine îi învaţă pe ştudenţ'? Nu nişte profi pe care firmele la care lucrăm nu i-ar angaja niciodată?

Mă uit la foştii mei colegi de la marketing. Mi se face rău! Au ales facultatea asta pentru că era "mai uşoară". La ce poţi să te aştepţi de la aşa "flux de forţă de muncă"? Să facă "vânzări", nu? Adică să vândă în hypermarket. Şi atunci se vor lăuda că sunt hyper-marketeri!

Pe de altă parte, ferească-te sfântu' să lucrezi într-o firmă care nu are concurenţă locală!

9:13 a.m.  
Blogger Cristian said...

in articol se spune ca 30% - daca nu gresesc - dintre studenti lucreaza deja sau au avut un job, ceea ce reprezinta un procent destul de bun, nu?

@noro
am auzit o idee noua zilele trecute...

unii studenti se bucura de studentie si nu se grabesc sa se angajeze in cei 4 ani de scoala, pentru ca oricum isi vor gasi de lucru, fiind viitori absolventi in domenii cu mari probleme de resurse umane (constructii, ingineri...).

11:52 a.m.  
Anonymous Anonim said...

am citit si eu pe nerasuflate articolul. cateva opinii interesante, si overall doar titlul era flamboaiant. ai insa mare dreptate. carne de tun tanara se tot gaseste, cam in toate industriile. problema e cu mid management-ul. cat de mult trainuiesti juniorii, tot nu poti recupera cu ei cativa ani de experienta de viata in cateva luni. caz valabil in banking, consultanta, telecom.

11:26 p.m.  
Blogger Unknown said...

@mircea

Da multi au prententii absurde, dar ce faci cu absolventii care ar da orice sa-si gaseasca un job (personal nu am pretentii salariale de nici un fel), dar pentru ca au preferat sa invete in cei 3 ani de facultate si nu au experienta nu sunt bagati in seama.

Spun asta din experienta proprie, am terminat o facultate "altfel", British-Romanian Univeristy, Faculty of Business Administration, o facultate deosebita in Romania, unde pot spune ca m-am dezvoltat diferit de fostii mei colegi de liceu, unde am facut lucruri practice si unde am obtinut o bursa de practica la o firma din UK.

Dar se pare ca lucrurile acestea nu conteaza pentru angajatori, daca nu ai experienta esti nul, si unde mai pui ca ai terminat o facultate particulara, care din pacate este confundata cu Romano-Americana.

Trist, dar adevarat

4:08 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home