marți, iulie 29, 2008

Life: Cat de mult conteaza de unde vii?

Subiectul zilei de ieri in blogosfera internationala a fost legat de lansarea motorului de cautare Cuil. Iar toate materialele (cred) au scos in fata ca proiectul e sustinut de fosti angajati ai Google si ca e un potential serios concurent cu cel mai important search engine din lume.

In februarie se lansa FriendFeed, un agregator de feed-uri RSS. Ca si acum, la acea data a existat un hype in jurul lansarii si chiar s-a subliniat ca este un serviciu lansat de fosti angajati ai Google.

Probabil au mai fost si alte site-uri initiate de oameni care au trecut pe la Google, insa aceste doua proiecte sunt probabil cele mai bune exemple in care renumele unei companii face un bun PR fostilor angajati.

Si eu am fost curios in ambele cazuri sa vad despre ce e vorba dupa ce am citit ca oameni de la Google sunt implicati. Numele acesta a fost ca un magnet si cred ca mare parte din zarva creata in jurul celor doua lansari se datoreaza acestuia.

Sunt curios sa aflu parerea voastra: Credeti ca a contat mult ca acele proiecte aveau in spate (re)numele Google? Credeti in general ca are importanta destul de mare - sa zicem in a gasi un job mai bun - compania din care vii? Si ar trebui sa ii dam (companiei) importanta si un anumit credit?

Intreb pentru ca am vazut in multe cazuri - din mass-media - ca renumele companiei din care pleci / vii conteaza. Partea mai nasoala a fost ca unii dintre acei oameni nu au fost la inaltimea fostei companii.

Etichete: ,

9 Comments:

Anonymous Anonim said...

Conteaza. Conteaza.. Si inca foarte mult.

Uneori, numele companiei (la care tocmai activezi de 2 zile) poate fi mult mai puternic decat toate realizarile anterioare. Chiar daca realizarile anterioare sunt net superioare oricarei activitati ai putea sa desfasori in primele doua zile la noua companie.

Da.. Uneori, numele companiei te face mai interesant, mai credibil.

Totusi, cum ai spus, in timp, numele companiei nu te ajuta daca nu adaugi valoare personala.

10:03 a.m.  
Anonymous Anonim said...

"zarva creata" e un joc de cuvinte intenţionat sau neintenţionat?

zarva creată
zarva creaţă
varza creaţă

E cea mai bună. Dar şi aia roşie e ok. :-D

Da, contează de unde vii. Primul lucru la care te gândeşti e cum va arăta noul tău CV.

10:45 a.m.  
Blogger Unknown said...

Conteaza de unde vii normal..Cred ca orice angajator se uita la asta cand selecteaza persoanele pentru interviu..de asemenea..de la acele persoane, asteptarile pot fi mult prea ridicate pentru acel individ...

11:12 a.m.  
Blogger OpenCoffee said...

Compania la care lucrezi activeaza ca un filtru. La nivel subconstient spune: Eu am intervievat zeci de oameni si l-am ales pe acesta. Eu sunt compania cea mai tare din domeniu, lucrez cu cei mai buni oameni, deci si el este printre cei mai buni.

Problema nu este a omului in cauza, este a noastra. Noi aruncam asupra lui perceptiile noastre. Daca cineva spune ca a lucrat la Google, presupunem automat ca se pricepe la tehnologie, este un programator excelent. Poate ca a fost client service la AdWords si nu are nici o treaba cu programarea.

Pe de alta parte acesti programatori care au inceput cele doua afaceri sunt intr-adevar niste programatori buni. Din pacate ei incearca acum sa construiasca niste programe fara arhitectura de business a Google in spate. Doar pentru ca sunt buni programatori nu inseamna ca sunt buni oameni de afaceri/manageri/anreprenori/marketeri.

11:35 a.m.  
Anonymous Anonim said...

e o intrebare retorica

11:38 a.m.  
Blogger Cristian said...

bun, dar credeti ca in cele doua cazuri hupe-ul creat a fost datorita produsului in sine sau datorita oamenilor care au lucrat la Google?

12:41 p.m.  
Blogger BABILONUL IMOBILIAR said...

Cu siguranta ca pentru CV-ul fiecaruia conteaza ce si unde ai "prestat"...

E corect ca in media romaneasca (cam de orice tip) "renumele companiei din care pleci / vii conteaza". Insa si invers, sunt companii de renume in media, si nu numai(mai mari, mari mici...) care au fost duse "sus" ori chiar conduse de la inceputuri, din vremuri nu prea roz (din mai multe puncte de vedere...), de catre un numar restrans de persoane, profesioniste si care au decis la un anume moment sa inceapa fie pe cont propriu ceva similar, fie sa preia alte companii.

Persoane are si-au dovedit, deci, capacitatea si profesionalismul luand-o "single" de la capat (zero), fie preluand alte companii.

"Omul sfinteste locul"...
Nu e exclus deloc sa vedem, in timp..., Cuil-ul depasind Google-ul. Cu siguranta ca n-au mers acolo, la Cuil, doar "buni programatori", ci foarte buni, de top, impreuna cu foarte buni manageri/oameni de marketing s.a.m.d. Ramane de vazut daca vor reusi.

Concurenta e in folosul utilizatorilor de internet, cert. Ca in orice domeniu.

12:47 p.m.  
Anonymous Anonim said...

"datorita produsului in sine sau datorita oamenilor care au lucrat la Google?"

Eu cred ca a fost o combinatie de perceptii si asteptari.

Oricine este atent cand spui ca apare un nou motor de cautare care concureaza Google.
Atentia sporeste mult daca spui ca acel motor este creat de catre fosti "insideri" .
Adica nu a reusit nimeni pana acum dar "astia" stiu ceva in plus si s-ar putea sa reuseasca.

La asta adaugam efectul bulgarelui de zapada in privinta publicarii stirii
si ajungem direct la "servers down".

6:05 p.m.  
Anonymous Anonim said...

parerea mea este ca CUIL a plecat bine datorita hypeului

il alaturi de cuvinte ca google , insider , fosti programatori , concurenta etc si faci valva

4:26 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home