marți, iulie 08, 2008

Life: Unde cumparam online?

Am inceput sa cumpar online acum doi ani. Am inceput cu tricouri de la Threadless si carti de pe Amazon. Chiar imi placea joaca asta, insa elanul mi-a fost taiat la un moment dat de neputinta de a plati cu cardul pe care il aveam. Nefiind pasionat de electronice, neavand timp de lecturi si mergand destul de des in alte tari si pentru shopping printre altele, am abandonat platile online.

In ultimul an insa am descoperit pe bloguri de design, gadgets si cool stuff mai multe lucruri care mi-au placut. Sunt adesea lucruri marunte, dar care fac diferenta sau aduc putin inedit in cotidian.

Ma gandesc ca in cativa ani vom cumpara mai mult online sau chiar on-the-go prin telefonul mobil, cu livrare la domiciliu sau in puncte cheie. De exemplu, Deutsche Post are doua servicii interesante:
  • Packstation - un fel de bancomat de colete. La orice ora din zi si din noapte iti poti ridica pachetele de la un chiosc special ales de tine.
  • Garagenvertrag - un serviciu care in engleza ar fi numit "garage contract" si prin care poti primi coletele atunci cand nu esti acasa. Doar specifici o adresa unde pot fi lasate, la un vecin sau la cineva de incredere.
Ma intorc la platile online acum...

Fiindca tot am intrat in campania MasterCard, mi-am propus sa reincep shopping-ul online si pentru asta am cerut mai multor cunoscuti sa imi ofere cateva sugestii. Iata ce am primit.

Recomandarea suprema - Amazon.com e cred top-of-mind cand spui cumparaturi online. Eu am mai luat de la ei, dar nu mai tin minte daca din State sau UK. Parca din State. Ma gandesc sa comand din UK. Cineva imi spune ca e mai bine de la americani, chiar daca drumul e lung si un pic mai scump. Are cineva o propunere mai buna?... Nu stiu germana si nici franceza.

Electronice, hardware si alte gadgets - Aici eMag pare a fi in topul multora, dar am primit recomandari si pentru PCfun, CEL.ro, 3E sau JR.com ori Buy.com si evident eBay.

Site-uri de comparare a preturilor - Ideile astea au venit mai mult pe filiera americana: BizRate, Pricegrabber, Nexttag, Froogle.

Directoare cu shop-uri online din Romania - Am gasit doua resurse interesante: Usor.ro si Harta comertului electronic.

Timp liber - FunGift e probabil lider pe segmentul de surprize, cool & fun, iar TarabaCuCarti si Librarie.net sunt doua puncte de desfacere pentru carti.

Experiment MasterCard - nici o plata fara card.

Etichete: ,

8 Comments:

Blogger Tom said...

am luat de pe amazon US carti si iesi mai ok la valoarea finala, in uk ti le vand in euro

12:50 a.m.  
Blogger Unknown said...

Pentru
"Site-uri de comparare a preturilor", in Romania cel mai tare e price.ro

Cred ca la toate ultimele electronice majore cumparate am folosit price.ro. Si de cele mai multe ori a fost in defavoarea emag :)

1:28 a.m.  
Anonymous Anonim said...

cristi, cind ti-am dat lista cu magazinele de mai sus am uitat de newegg.com. nu stiu daca expediaza in romania dar au preturi f bune la electronce si mai ales la piese de computere. daca esti genul care isi construieste singur pc-ul sau care isi face upgrade la memoria/hdd-ul de laptop de acolo merita sa cumperi...

froogle e slabutz iar la amazon preturile sunt ok insa ei au o mare problema cu livrarea.

pt ca pe linga produsele lor mai au si produse ale altor magazine listate se intimpla des ca livrarea sa se faca in 3 pina la 8 saptamani. ceea ce e nejustifcat de mult.

in rest amazon US are preturile mult mai mici fata de fratiorii lui din europa.

2:59 a.m.  
Blogger Lola said...

http://www.bhphotovideo.com/ - stiu ca livreaza si in romania si sunt considerati foarte seriosi.

8:33 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Site-uri care livreaza in romania sint si pe www.doilei.ro.
Are nevoie de un update, dar e o lista destul de mare.

9:08 a.m.  
Blogger Ovidiu Denis Vamanu said...

Am comandat de pe amazon.com 3 carti pe data de 12 iunie.Au ajuns in 18 zile, desi imi aparuse estimarea termenului de livrare 30 de zile.Am comparat cu preturile de pe amazon.co.uk si transportul e mult mai ieftin daca iei din state.Daca nu ma insel, e chiar in jumatate. Pe mine m-a costat transportul in medie 5 USD per carte.

9:54 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Pentru carti, am folosit www.dol.ro. Au si filme, muzica, electronice.

11:09 a.m.  
Blogger Tom said...

la amazon us iesi mai bine la carti daca iei mai multe. asa doua trei iesi f bine la byblos. platesti doar 9% tva-ul si fara alte costuri de livrare. doar ca te duci la ei la unirii sa iti ridici cartile

1:40 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home