luni, noiembrie 03, 2008

Blogs: La ce ajuta blogul?

Vorbim mult despre specializare si monetizare in blogging, de bloggeri vechi vs bloggeri noi, de bloggeri vs jurnalisti, despre blogging politic si alte multe lucruri.

M-am gandit sa incerc sa duc discutiile despre blogging intr-o zona relativ noua, venind cu intrebarea: La ce ajuta blogul?

De fapt, mai bine as intreba: A(i) ajutat (cu) blogul tau pe cineva? Si ce fel de ajutor poate oferi blogul?

Despre zona aceasta noua sper sa vorbesc mai mult in viitorul apropiat, cand un proiect in care ma voi implica si eu va prinde viata pe Internet. Pana atunci mi-ar placea sa citesc raspunsurile voastre la intrebarea din acest post.

UPDATE: Ideea mea era sa vorbim la sprijinul pe care il oferim altora: unor persoane, unor cauze, in anumite momente, in sustinerea unor evenimente importante.

Etichete:

19 Comments:

Anonymous Anonim said...

Pentru mine unul,blogul a insemnat un deschizator de drumuri , noi prieteni,noi idei care in timp s-au concretizat in proiecte interesante.

Nu urmaresc monetizarea blogurilor mele.

8:22 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Nu ştiu sigur dacă "ajutat" e cuvântul potrivit în cazul blogului meu, poate mai degrabă "sprijinit".

Ajutorul pe care îl poate oferi blogul meu este unul de platformă de mediatizare, nimic special. Îmi place să scriu despre lansări şi evenimentele din Web 2.0 românesc. Pentru unele mi se mulţumeşte cu un email, pentru altele nu mi se mulţumeşte deloc.

Deşi la început o făceam din proprie iniţiativă, acum au apărut şi cazuri în care sunt rugat să scriu despre un eveniment anume. Evident, nu se pune problema unei monetizări.

Apoi, au fost câteva posturi în care oameni cu informaţii din diverse domenii mă abordau pe YM întrebându-mă dacă nu m-ar interesa subiectul X, Y, Z. Şi aici, presupun, e un fel de ajutor pentru cei care îşi satisfac astfel nevoia de a vedea expuse informaţiile respective.

Tot aici ar intra şi posturile scrise ca urmare ale unor întrebări primite de la alţi bloggeri (postul cu Comunitatea din jurul blogului, de exemplu).

Nu am ajutat din punct de vedere caritabil, nu am postat anunţuri umaitare şi nu o să o fac niciodată pe blog.

În rest, cred că "puterea de ajutor" a unui blog este direct proporţională cu traificul acestuia şi se concentrează în mod esenţial pe capacitatea acestuia de a promova massmediatic o idee, un proiect, un eveniment.

9:28 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Eu cred ca blogul e in primul rand o oportunitate de promovare si dezvoltare a brand-ului personal.

Daca te ajuta sa te impui in comunitatea profesionala din care faci parte sau sa iti dezvolti cariera, inseamna ca ai reusit sa iti dezvolti si brand-ul personal cu ajutorul lui.

Blogul poate fi si o sursa de venit, deci te poate ajuta sa faci bani.

Avand insa in vedere faptul ca intrebarea era generica si nu directionata personal, cred ca blogul poate sa ajute la informarea publicului larg, in primul rand.

Blogul mai poate ajuta si la formarea de opinii, acolo unde un cititor cauta o confirmare sau o infirmare a propriilor pareri.

9:44 a.m.  
Blogger Unknown said...

mie mi-a placut. Am gasit mai de mult un articol scris de o ziarista din Anglia despre interactivitatea siteurilor ziarelor englezesti si l-am preluat pentru ziarele romanesti, si uite asa am ajuns sa fiu invitat sa scriu pe un blog respectabil din Anglia ...

9:54 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Ma ajuta sa nu uit ce gandeam la un moment dat!

11:12 a.m.  
Anonymous Anonim said...

de ajutat pe altii, nu cred sau poate cu cate un random sfat, oricum blogul m-a ajutat sa-mi largesc orizonturile din mai multe puncte de vedere, m-a ajutat sa inteleg anumite lucruri, sa cunosc mai multe persoane, sa batjocuresc diverse lucruri si inspecial sa aprecez altele..

11:19 a.m.  
Anonymous Anonim said...

M-am apucat de blog ca sa imi public poeziile pe care le scriam. Pana acum 3 luni cam la asta se rezumau posturile. Faceam recitaluri de poezie prin cafenele si localuri si lumea stia unde suntem ce facem de pe blog. Apoi am inceput sa fac si fotografie si sa personalizez blogul. Intr-o zi cineva mi-a dat un mesaj in care spunea ca da la teatru si are nevoie sa recite poezii si vrea sa ia cateva de pe blog. Nu stiu daca a intrat sau nu. Am primit mailuri in care mi se transmitea de la adolescenti ca mi-au dat poeziile exemple la scoala la ore si au avut de castigat. Poate ca asta inseamna ajutor prin blogging. Nu ?
Am ajuns la concluzia ca blogul e ceva foarte misto dar care este exact expresia virtuala cat se poate de accurate a bloggerului. Daca respecti blogul vei ajunge sa ai cititori care te respecta. Cheers now.

11:36 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Am scris si noi ceva despre asta, dar probabil ca nu merge trackback-ul.

11:37 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Poi am ajutat de multe ori prin intermediul blogului meu.Fie cu unele sfaturi, fie cu unele informatii.

12:06 p.m.  
Blogger Eugen Potlog said...

Acest comentariu a fost eliminat de autor.

1:00 p.m.  
Anonymous Anonim said...

In unele cazuri blogul te ajuta chiar pe tine. Daca esti foarte interesat de un subiect, poti sa faci o cercetare, iar apoi sa publici un articol pe blog. Ce obtii? Cunostinte pe seama subiectului respectiv. Ce obtin altii? O sinteza a temei despre care ai scris.
Daca iti propui sa scrii macar un asemenea articol pe saptamana, castigi foarte mult (nu bani ci cunostinte)...
Cele bune...

1:01 p.m.  
Blogger Oana said...

Cu update in minte cu tot, pentru mine blogul e un instrument:
1. sa ma ajut pe mine afland despre ce ma intereseaza (colectiile rezultate din informatiile de pe blog-urile profesionistilor s-ar numi: Best practices)
2. sa imi manifest responsabilitatea sociala. Asta inca e doar declarativ, din moment ce am blog-ul meu de foarte putina vreme.
Dar cred sincer ca se pot misca oameni si lucruri prin forta exprimata a indivizilor.

3:19 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Cand am trecut de la un site static cu cv si prezentare la un site dinamic aveam un motiv foarte simplu: sa pun online toate erorile pentru care pierdeam o multime de timp si nu gaseam un raspuns pe google. Intre timp am inceput pun retete culinare si trasee cicliste. De fiecare data cand caut ceva si nu gasesc incerc sa pun raspunsul gasit de mine online pentru ca pe mine ma ajuta cand gasesc raspunsurile altora. Sa-i zicem sprit open-content :)

3:34 p.m.  
Blogger Razvan Girmacea said...

feedback, share, feedback, share, feedback

8:12 p.m.  
Anonymous Anonim said...

E o metoda de marketing personal si de promovare a propriului brand. Spun asta pentru ca HR-ul de la firma unde vreu sa lucrez\sunt trainee imi citeste blogul (just kidding, monica :) )

In any case, parca e mai smart sa pui un link la blog in anumite conditii decat sa scrii un paragraf despre hobby-urile tale.

9:23 p.m.  
Blogger A.Faith said...

am ajutat pe cineva într-un moment greu, printr-o strângere de fonduri ad-hoc.
chiar acum e în desfăşurare o altă acţiune de genul ăsta, cu alt scop însă: a aduce o iniţiativă gen cicloteque şi la Craiova.

9:29 p.m.  
Anonymous Anonim said...

eu sunt convins ca ajut artisti, ii inspir si poate ca le gasesc idoli, ii relaxez, ii fac sa iubeasca si ii pun sa dea si mai departe. incep sa cred ca'mi creez un fel de mini-biblioteca de artisti de care ma simt foarte mandru... mai ales pentru ca interactionez cu fiecare in parte pentru a le cere drepturi de publicare, interactiune care nu se finalizeaza tot timpul cu un simplu "ok." ci si cu "where are you from?", "what do you do for living?" sau "are you a photographer, too?".
deci blog'ul personal ma ajuta sa interactionez cu artistii pe care'i public iar pe prietenii mei ii ajuta sa se relaxeze. in plus, oitzarisme.ro, categoria adgresiv, a ajutat o prietena la lucrarea de diploma.
deci sunt multumit, multumesc.

1:21 a.m.  
Blogger Dianora Ungureanu-Maier said...

Eu scriu mai mult despre locuri vizitate, cu o mica documentare + poze si de cele mai multe ori tot ajuta pe cineva care vrea sa stie cum e intr-o anumita zona.

8:34 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Noi folosim blogul organizatiei in special ca un instrument de informare si comunicare pentru membrii nostri (posturi protejate)- referitoare la activitati, decizii, evenimente interne.

Exista si posturi deschise pentru informarea publicului larg cu privire la initiativele organizatiei, stiri din sectorul constructiilor verzi, noutati legislative in domeniu.

1:17 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home