duminică, noiembrie 23, 2008

Online: Pariul cu RSS

Sunt multe lucruri pentru care imi place toata aceasta "nebunie" Web 2.0, insa in mod particular, apreciez RSS, mai precis felul in care mi-a influentat experienta navigarii pe Internet.

Si chiar vroiam sa scriu ceva pe tema asta, vazand o dezbatere de idei pornita la Bobby, Zoso si Subiectiv si legata de servirea feed-urilor full sau partial catre cititorii blogurilor care prefera lectura prin RSS.

Zoso a venit zilele trecute si cu un top al celor mai citite feed-uri de mass-media, conform Google Reader. Asa cum spune si el, cifrele nu sunt cele corecte, ele exclud inregistrarile oferite de alte readere, cum ar fi Bloglines, de exemplu. Chiar si asa, cunoscuta fiind popularitatea Google Reader, putem spune ca suntem foarte aproape de adevar.

Nu dezvolt inca ideile - de fapt intrebarile - mele legate de RSS, doar le lansez acum:
  1. Vom abandona in viitorul nu foarte indepartat vizitarea directa a site-urilor in favoarea lectruii prin RSS?
  2. Daca si cum influenteaza RSS design-ul site-urilor astazi?
  3. Vor fi luati in considerare in monitorizarile de audienta si acei "vizitatori" veniti prin RSS?
  4. Sunt utilizatorii de RSS mai "valorosi" (importanti, influenti, fideli etc) decat vizitatorii obisnuiti?
  5. Ce forme de advertising vor prinde in mediul RSS?

Etichete: ,

3 Comments:

Anonymous Anonim said...

Toata chestia cu web-feedurile (pe care le denumim RSS desi nu toate sunt in format RSS) a aparut datorita lipsei de formalizare a site-urilor html normale. RSS-ul permite prezentarea informatiei intr-un mod standardizat care poate fi "inteles" de un program (un aggregator de exemplu) care apoi il poate prezenta in alte moduri. Am inceput sa folosim aggregatoare pentru ca deja sunt atat de multe surse de informatie incat avem nevoie de o metoda mai eficienta de a accesa informatia fara a fi legati de forma ei de prezentare si de site-urile unde e prezentata. Datele sunt aceleasi, doar metoda e diferita. Probabil ca pe masura ce standardele vor evolua din ce in ce mai multe informatii vor fi prezente (vezi nr. de comentarii, etc.). Un alt aspect interesant al web-feedurilor si mai putin vizibil e ca permit programelor automate o mult mai usoara intelegere a continutului. Probabil ca in momentul de fata sunt o multime de programe care analizeaza continutul feed-urilor si incearca sa-l inteleaga asa cum Google News e in stare sa determine posturile legate de aceiasi stire. Cat despre advertising am vazut ca Google deja permite adsense for feeds.
Oricum cert e ca in blogosfera de la noi majoritatea site-urilor au RSS standard (56%) si multe au si Atom (32%) care prezinta mai multe informatii.

1:19 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Cu siguranta utilizatorii abonati la RSS sunt mai fideli. pana acum una din recompensele fidelitatii lor era lipsa reclamelor.

Din punctul meu de vedere tehnologia RSS este folosita la nici 20% din potentialul ei si sunt sigur ca in viitorul apropiat vom vedea chestii foarte misto facute cu ajutorul ei.

10:57 a.m.  
Anonymous Anonim said...

1. Vom abandona in viitorul nu foarte indepartat vizitarea directa a site-urilor in favoarea lectruii prin RSS? - care noi? noi comunitatea sau noi societatea de consum?
2. Daca si cum influenteaza RSS design-ul site-urilor astazi? - astazi, in nici un fel…peste 2 ani cand comunitatea s-ar mari in mod considerabil datorita faptului ca exoticul onlie este asimilat cu o putere extraordinara din pricina elementului nou pe care inca il poseda, da. design-ul nu va mai conta.
3. Vor fi luati in considerare in monitorizarile de audienta si acei “vizitatori” veniti prin RSS? - poate peste un timp, cand cei ce se informeaza astfel vor fi atat de numerosi incat sa conteze pentru advertiseri, sau mai bine zis, atunci cand advertiserii vor constientiza ca acei “vizitatori” conteaza, sunt un potential consumator, un target.
4. Sunt utilizatorii de RSS mai “valorosi” (importanti, influenti, fideli etc) decat vizitatorii obisnuiti? - in mod cert, au ales anumite canale ptr ca asa au dorit, pt ca nu au fost mituiti, it was a free will expression, stiu ce vor si au incredere in ceea ce au ales (evident pana la o eventuala proba contrarie)
5. Ce forme de advertising vor prinde in mediul RSS? - PR-urile gandite, aplicate in mod coerent pe fiecare canal in parte.

RSS reading/ informing este noul element exotic. Provocarea consta in a scurta timpul de a deveni un must in comparatie cu timpul pe care online-ul l-a parcurs pana a ajuns un must in plan informativ si/sau publicitar.

11:19 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home