marți, ianuarie 13, 2009

Ideas: Galeria proiectelor posibile

Mi-a venit o idee. Poate s-a mai facut. Ma rog...

Cum ar fi sa existe un site in care antreprenorii sa isi posteze "dorintele de business", adica ce fel de proiecte si-ar dori sa faca, in ideea ca alte companii ar putea alege mai usor partenerii de afaceri sau ar putea sa gaseasca idei noi ce merita incercate. Ar fi clar un site care ar targeta o serie de nise.

Atentie! Nu e un director de firme si servicii, ci mai degraba "de proiecte". Si iau drept exemplu ideea lui Adrian Soare: virale (aproape) gratuite.

Voi ce credeti?™

Etichete:

18 Comments:

Blogger Unknown said...

uite ceva care poate va trezi rasuflari pe nari dar merita toata atentia:
www.kiva.org
un exemplu de urmat, mai ales de aia de mai sus...

4:23 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Nu stiu...nu cumva unii ar considera riscanta postarea proiectelor pe net? Te poti trezi ca lansezi proiectul (IDEEA) si chiar daca nu dai f multe detalii despre ea, ti-o fura imediat altii.

9:29 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Am avut aceeasi idee in urma cu cateva luni si in continuare mi se pare una excelenta.
In prima faza cred ca putini ar fi dispusi sa-si faca publice ideile. Nu ai observat ca majoritatea romanilor interesati de online au cel putin 12 idei de afaceri pe care nu le-ar impartasi nici morti cu cei din jur? Ar fi, oricum, o initiativa excelenta, care sunt sigur ca ar prinde cu putin efort.

1:39 p.m.  
Blogger A.Faith said...

ce zici de „Uzina de idei” ?

reţeaua aia socială de care am vorbit eu la Web Club.

1:49 p.m.  
Anonymous Anonim said...

dar in-beta ce mai face? :p

1:50 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Este o idee buna dar este riscant sa o spui pe blog/net doar stii ca traim in romania si aici se fura absolut totul :D

2:27 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Proiectul va fi o sursa de idei pentru altii. Va fi clar un loc de furat idei.

3:05 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Exista. Link:

http://www.ideablob.com/

:)

3:22 p.m.  
Anonymous Anonim said...

nush daca s-a mai facut da ideea sigur nu e buna...

3:40 p.m.  
Blogger Cristian said...

ci de proiecte care pot fi facute. ca unele dau idei altora, asta e!

5:34 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Nu cred ca ar publica nimeni o idee posibil buna sa i-o fure altcineva...

6:30 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Si eu ma tot gandesc la ceva asemanator de prin decembrie. Prima mea reactia cand am citit postul a fost "aoleu, ce ma fac, daca Cristian Manafu a avut ideea asta, trebuie sa o abandonez si sa-mi gasesc alta."

Din comentarii vad ca sunt si altii care s-au mai gandit la acelasi lucru si brusc mi-am dat seama de ceva: o idee nu e unica, poate trece prin capul mai multor oameni in perioade apropiate de timp (dovada si marile descoperiri disputate sau teoriile acuzate de plagiat). Pana la urma, ori daca o faci publica, ori daca nu, cat timp e o idee buna, pana la urma cineva tot o va face.

11:36 p.m.  
Blogger Cristian said...

stiti peste ce se trece cu vederea? peste implementare.

conteaza la fel de mult cum pui in practica ideea.

ca tot s-a vorbit de 'imprumutat' idei. astazi am descoperit ca cineva a pus in aplicare un proiect care seamana pana si cu numele cu o idee propusa acelui cineva intr-un pitch de comunicare online.

imi place sa cred ca si ei aveau ideea respectiva inainte de a ne intalni desi "datele problemei" nu le acorda circumstante atenuante.

deci ideea a fost preluata din prezentarea mea. OK, bun, si? cum ramane cu restul?

12:56 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Este riscant in Romania sa iti pui ideile pe net.Sti ca in Romania se fura ca in codru :P

1:08 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Sunt de acord, o idee nu e suficienta. De exemplu ma intrebase la un moment dat cineva de ce echipa ar avea nevoie ca sa faca un soft de monitorizare a pozitiei unei persoane care sa preia date de la sateliti si sa poata fi vandut agentiilor gen SPP. M-a lasat putin masca, tinand cont ca eram doar un simplu programator web, nu NASA :P

OK, exemplul meu e putin tras de par, dar si eu cred ca e foarte importanta implementarea, sa ai resursele financiare si umane necesare, sa gandesti si strategia in detaliu si sa poti sustine proiectul o anumita perioada pana cand incepe (daca incepe) sa si produca bani.

Cred ca ar fi interesant daca un astfel de site ar putea sa ofere si o protectie (poate in colaborare cu ORDA) a ideilor, sa stii ca daca ti-ai detaliat proiectul si cineva a facut un proiect identic, il poti actiona in justitie.

10:59 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Sau inca o varianta: accesul la prezentarile de proiecte sa se faca pe baza unui NDA, ca pe rentacoder de exemplu. (In cazul in care posesorul ideii nu alege sa o faca publica.)

12:46 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Utila ideea...Dar care ar fi diferenta dintre ceea ce vrei tu sa faci si un Director?

4:46 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Exact ce spuneam: tuturor le e frica sa nu li se fure ideea. Dar hai sa fim seriosi! Eu am 15 idei de afaceri. Daca le numar si pe cele care clar sunt irealizabile, chiar si cu o investitie financiara considerabila, cred ca ajung la 45. Daca voi reusi sa pun in aplicare 3 din cele 45 de idei pana la sfarsitul urmatorului deceniu si tot o sa ma consider un om realizat. Restul de 42 de idei, cele care au sanse minime sa fie puse in aplicare, as prefera sa devina realitate din mai multe motive. Primul: pentru ca ar creste economia tarii in care, de voie, de nevoie, sunt obligat sa functionez. Al doilea: o idee de-a mea care functioneaza imi va crea notorietate. Al treilea: s-ar putea ca unul dintre cei care pune in aplicare ideile mele sa apeleze la ajutorul meu de consultant (stiu, sanse mici, dar totusi, nu este un aspect de neglijat). Si nu in ultimul rand: trebuie sa daruiesti ca sa primesti, vorba crestinismului, dar si a oamenilor de afaceri din Occident. Ganditi-va la asta data viitoare cand va mai vin 3 idei de afaceri bune pe care niciodata nu le veti pune in aplicare, dar nici nu le veti dezvalui altora, de frica sa nu vi se fure.

11:40 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home