vineri, ianuarie 16, 2009

Life: Ce n-am invatat la scoala

M-a pus putin pe ganduri postul lui Ionut Oprea despre intrebarile puse la examenul de admitere pentru masterul de marketing online din cadrul ASE. O data pentru ca as vrea sa vad - din curiozitate - lista completa de intrebari si apoi pentru ca de ceva vreme incerc sa imi dau seama ce ar trebui predat in scoli si nu se invata acum. Si nu ma refer la materii propriu-zise.

Imi dau seama de multe ori ca multe din greselile noastre si din reactiile noastre sunt cauzate de lipsa de educatie. OK, tema educatiei este mult mai vasta in mintea mea si chiar incerc de ceva vreme sa scriu un post pe tema asta, acum insa incerc sa imi imaginez ce ar fi fost bine sa invat la scoala si m-ar fi ajutat mereu in viata.

Voi ce credeti?™

Etichete:

6 Comments:

Anonymous Anonim said...

La ASE masterele sunt de fapt aceasi supa lunga care se preda si in cei 3 ani de facultate.

Pentru cine e interesat de marketing/comunicare recomand SNSPA.

4:31 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Partea buna a faptului ca scoala nu m-a invatat mai nimic a fost ca m-a obligat sa invat singura, m-a obligat sa caut, sa ma informez, sa fac singura legaturi si sa evoluez.

E drept ca mi-ar fi prins bine un mentor sau o structurare a notiunilor, dar poate cei care sunt autodidacti au si ei avantajele lor.

Unul ar fi ca pot invata numai ce li se pare util, scapa de constrangerile de a invata pentru ca "se da la examen".

Altul ar fi ca sunt deprinsi sa se descurce mai usor in fata unor situatii noi, stiu deja ca pot sa se adapteze si le e mai usor sa o faca.

10:20 p.m.  
Blogger Liviu Drugă said...

Eu cred ca o sa apara un nou tip de invatamant/educatie intr-un viitor supraaglomerat in informatie. Nu vorbesc aici de cunostintele generale, elementare (si astea cumva amenintate deja), ci de specializare, de alegere. Cred ca o sa se uite omul (daca nu o fi setat TEHNIC de la nastere pe un anumit domeniu, ca in filmele SF) si o sa zica: bai, mie imi place sa fiu ca Liiceanu, sau ca Becali, sau ca C.T.P. pentru ca am inteles ce spune unul dintre ei. Problema mentorului e una cat se poate de valida - vezi scoala de la Platinis, la noi. In plus, internetul, prin bloguri mai ales, poate oferi o solutie de "mentorat" venita din partea unuia pe care il simpatizezi "profesional"... Si mai sunt multe de zis... Normal! :)

9:17 a.m.  
Blogger ralu said...

Pe principiul "nu stiu altii cum sunt dar..." nu stiu cum e la ASE dar stiu cum e la SNSPA. Masteratul este pe pe sfert, daca nu pe jumatate echivalat.

Dar, studiile de masterat au aplicat o presiune asupra sistemului abea anul acesta, an in care studentii ce au terminat 3 ani de facultate "s-au simtit obligati" sa inceapa si studii masterale, iar abea acum se sesizeaza modul expeditiv, de suprafata in care se trateaza aceste studii.

Probabil ca maturizarea lor se va concretiza dupa cateva generatii cobai ce isi vor face auzite nemultumirile, astfel pentru a se imbunatati sistemul. (daca nu sunt prea loviti de comoditate)

12:22 p.m.  
Blogger A.Faith said...

eu cred că se face prea multă "carte" şi practică nema! peste tot se învaţă teorii, se dau definiţii, dar nimeni nu vrea "să se murdărească pe mâini". wtf!

4:16 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Profesorii ar trebui să ne învețe să învățăm.Personal nu mi-a plăcut la școală,din păcate.

6:27 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home