duminică, ianuarie 25, 2009

Online: Cum ne facem dreptate?

Saptamana trecuta am citit povestioara despre refuzul sefului unui site ce prelua stiri de la Mediafax fara sa le semneze, fara sa aiba contract etc.

Eu am avut mereu ceva impotriva agregatoarelor de stiri (in sensul romanesc al practicii) si mereu mi-am spus ca va veni si ziua judecatii lor. In fine, postul asta nu este despre ele.

Este despre o situatie similara. Cineva mi-a trimis astazi un mail in care ma intreaba ce sa faca "impotriva" unui blog care ii copiaza "la greu" articolele de pe site. I-am dat cateva raspunsuri de bun simt si cumva l-am invitat sa gaseasca o cale de compromis: daca tot ia, macar sa nu dea tot articolul si sa puna un link spre sursa!

Acum serios, ce ar trebui sa faca realist cineva in cazul asta? Exista o solutie rapida? Sau mergem pe "amenintari" cu judecata sau scriem la Blogger.com ori Wordpress si apoi asteptam sa vedem daca se intampla ceva?

Etichete:

9 Comments:

Anonymous Anonim said...

N-am fost inca in situatia sa fiu copiat de cineva cu blog pe un serviciu free dar au fost care-mi furau posturile cu totul prin RSS pe domeniile / serverele lor.
Pot sa zic ca mi-am facut "dreptate cu pumnul" dupa ce le-am trimis cateva mailuri si n-au vrut sa inteleaga. Au inteles cand le-am provocat si eu pagube si la romani cred ca asta e singura solutie. Pana nu le faci ceva o sa continue in prostia lor.

12:46 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Cred că depinde în primul rând de statutul celui/celor care preiau articolele. Cu cineva care avea câteva luni de blogging a fost oarecum simplu.

I-am scris un mail, i-am lăsat comentarii la articolele luate cu copy/paste de pe blogul meu, apoi, văzând că nu reacţionează, am scris 3 articole pe blog despre "preluare", indexându-i şi titlul blogul la nenea Google într-o combinaţie de cuvinte-cheie deloc plăcută :) . Nu în ultimul rând, l-am ameninţat că le scriu celor la care îşi hostează blogul. It worked.

Important în acest caz a fost şi faptul că în articolul furat aveam 3 pingbackuri spre articole mai vechi. Or, sărmanul, preluase articolul cu tot cu pingbackuri, fără delink.

Cam asta e tot ce se poate de făcut. Nu există alte metode de rezolvare a conflictului de conţinut decât prin stare neamiabilă.

Mai putem spera la o sancţiune pentru duplicate content din partea lui nea Google care.

1:00 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Merge cu un script care verifica ip-ul sau domeniul de pe care intra si sa-i afisezi alt continut. Eventual reclame, multe linkuri etc.

5:03 p.m.  
Anonymous Anonim said...

baietii de la wordpress nu sunt rapizi cand vine vorba de asta, dar isi fac treaba pana la urma. google insa isi cam baga pula.

ps: cand treci pe wordpress?

5:11 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Cu cat numarul celor ce au un blog creste cu atat va creste si numarul celor cu copy/paste. Problema surselor am vazut ca este discutata pe aproape fiecare blog mai important.

5:13 p.m.  
Blogger Cristian said...

@zoso

mie mi-a scris blogger.com alaltaieri. m-a luat cu salutare si mi-a zis niste lucruri pe care le stiam, dar m-am bucurat sa vad uin mesaj in romana. oare cine il scrie?

deci cred ca as putea sa le scriu chiar in romana, nu? :-)

10:07 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Singura solutie o reprezinta instanta de judecata.
Orice document publicat sub orice forma, inclusiv online, blog, este protejat automat de legea drepturilor de autor.
Multa munca pentru dreptate putina.
O seara minunata iti doresc

5:23 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Dincolo de prevenire, poti si reactiona. Observ cu nespus interes ca sunt multi care latra si putini care musca.

Toata lumea spune sa nu mergi in instanta sa te aperi ca e imposibil. Partea simpatica este ca imposibilitatea asta de fapt e teoretica, daca nu incerci.

Si ca sa nu vorbesc in dodii - stiu cel putin un site respectabil de web care a dat in judecata pe cei care i-au copiat un articol. Si care a castigat. Din pacate nu pot sa-i dau numele. Si e pacat.

5:50 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Cred ca o amenintare cu un mesaj spre firma de hosting este suficient.

9:18 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home