luni, ianuarie 26, 2009

Online: Site-urile de companie trebuie sa moara!

Vreau sa scriu acest post de ceva vreme!

In vacanta de iarna, a trebuit (nu mai intru in detalii) sa apelez la serviciile RCS. Pe scurt, nu am avut incotro si am ajuns sa le devin client. Si pentru a capata aceasta calitate am vrut sa ma informez inainte asupra ofertei lor vizitand site-ul companiei.

Nu a fost prima data cand am ramas dezamagit de experienta oferita de prezenta pe web a unei firme. Dar a fost momentul in care mi-am dat seama ca site-urile de companie trebuie sa moara. Gata!

Pana acum cativa ani, ne plangeam ca nu vedem site-uri de companie, ca nume mari lipsesc de pe Internet. Si probabil cei mai multi developeri au replicat la maximum aceeasi reteta: Sa facem un site cu Home, Despre noi, Servicii, Clienti, Contact!

Gata! Nu mai avem nevoie de ele! Cele mai multe nu ne ajuta asa cum ar trebui. Asa cum a fost si experienta mea pe site-ul RCS.

Web developerii ar trebui sa faca site-uri pentru consumatori, sa caute sa raspunda nevoilor clientilor. Sa fim seriosi! Cine cauta pe Internet istoria RCS? La naiba, eu cautam optiunile pe care le am ca nou abonat si detalii privind oferta. Si cine vrea grila de programe in PDF? Ca sa nu mai vorbesc ca din oferta online intelegi ceva, iar la "sucursala" ti se spune categoric altceva.

Acest post nu este despre RCS. Am multe motive pentru care imi pare rau pentru ei. Sa va spun cum vad eu unele programe in mod analog si altele in digital? Sau sa mai povestesc o data cum a fost convorbirea din call-center despre setarea conexiunii la Internet pe un computer Apple?

Cateodata chiar ma gandesc daca sa povestesc astfel de intamplari pe blog sau nu. Ma opresc de cele mai multe ori. Nu e stilul meu. Totusi poate niste marturii proprii ii vor ilumina pe altii. Ma rog...

Acest post este dedicat tuturor celor care fac site-uri. De voi depinde sa avem experiente placute pe web. Si utile mai ales.

Etichete:

12 Comments:

Anonymous Anonim said...

RCS nu are inca o politica coerenta, nu seamana precum o companie de dimensiunile ei. Persoanele angajate nu sunt motivate financiar si nici pregatite suficient pentru meseria pe care o au.

8:39 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Rusinica pentru RDS ca nu au un site deosebit. Ofera servicii de internet, telefonie si televiziune si nu aun un site bine pus la punct.

11:18 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Cristi,

Nu sunt de vina NUMAI cei care fac site-uri Cristi. Ei vor sa castige un ban si atunci fac cum vrea clientul. Ei zic in urma brieff-ului de la client daca se poate face sau nu se poate face ce vrea el clientul. In NICIUN caz daca e si benefic ptr compania respectivului. Asa fac majoritatea realizatorilor de siteuri. Problema dupa mine e la CLIENT. De ce? Ptr ca majoritatea clientilor nu inteleg si sunt fixati pe anumite mesaje, pe flash de exemplu si nu ii intereseaza eficienta si doar imaginea....e mult de povestit dar cam asta e ideea zic eu...

11:58 a.m.  
Anonymous Anonim said...

E vina si celor care fac site-urile si celor care le comanda.

E timpul sa inteleaga ambele parti ca nu asa merge "Internet-ul" asta.

3:39 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Un site profesionist este o investitie de marketing. Ori patronii romani, cand aud de investitii, incep sa dea din colt in colt. Au uitat vorba raposatului Ford, care zicea ca in ziua in care castiga doi dolari, unul il investeste in publicitate.

5:01 p.m.  
Anonymous Anonim said...

In continuare in Romania exista nenumarate firme care au site numai pentru ca "asa trebe", pentru a avea o anumita "imagine pe internet". Exista enorm de multi manageri care considera ca www.numecompanie.ro este "o pagina de Internet" care trebuie cel mult "sa arate frumos". Businessul lor merge oricum, si cu site si fara, drept urmare nu inteleg de ce ar trebui sa faca vreun efort (si e un efort considerabil sa structurezi continutul de valoare pe care l-ai putea oferi pe un site gen rds.ro, ca sa nu mai vorbim de gama de servicii care ar putea fi facute accesibile online). Drept urmare, de continutul care apare pe site se ocupa de multe ori secretara sau X-ulescu de la IT.

Intr-adevar si multe din firmele de profil (agentii web) poarta o oarecare responsabilitate, aceea de a nu fi capabile sa-si educe clientii. Iar de pierdut in final au tot aceste agentii web, pentru ca pe ei pica de obicei vina ca un site-ul firmei XXXXXXXXXXXXXX este prost sau complet inutil.

7:32 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Trimite mie ca eu am obiceiul sa pun la mine pe blog experientele neplacute de pe la call centeruri.

Si sa stiti ca am avut si experiente deosebit de placute uneori.

Pe de alta parte inebunesc cand caut ceva pe siteul vodafone. E atat de complex si imbarligat ca te pierzi in el, si plin de mega-super oferte. Ca sa nu mai zic ca mai nou nu mai exista in meniu 0-pentru operator uman mai nicaieri. Am gasit unu imediat disponibil la confirmare plata facura, si l-am rugat sa faca legatura la internet si date unde aveam cu adevarat nevoie.

11:05 p.m.  
Anonymous Anonim said...

care sunt site-urile de companie reusite? acum pe moment nu imi sare nici unul in minte (nu imi aduc aminte sa fi devenit clientului vreunei firme influetata si de site-ul lor)

cum ar trebui de fapt sa fie gandit un site ok, si chiar ajuta pe partea de promovare?

1:02 p.m.  
Anonymous Anonim said...

In zonele mai civilizate ale planetei, cine isi permite sa afiseze pe site-ul companiei informatii neclare sau, mai grav, in neconcordanta cu realitatea, sigur se alege cu o reclamatie a consumatorului. Rezultatul: compania risca amenzi usturatoare sau chiar sa fie inchisa

12:42 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Legatura dintre companie si developer/agentie trebuie intermediata printr-un consultant independent. Acesta va stii sa raspunda la cat, ce si cum sa ceara.

7:01 p.m.  
Blogger Cristian said...

Sunt de parere ca "vina" apartine firmelor de web dev. Poate le este teama sa propuna altceva, poate nu gandesc dincolo de un site de 5 pagini, poate au feeling-ul ca un client asta vrea sau poate e mai usor de vandut pentru profit acolo cat o iesi.

Fara suparare pentru nimeni, dare cei mai multi clienti (marea majoritate) nu stiu ce vor si servesc ce li se ofera.

5:12 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Eu as zice ca firmele care nu sunt interesate de clienti trebuie sa moara. Nu cred ca managerul de la RCS care a coordonat proiectul ar fi facut o treaba mai buna pentru un site de produs.

8:47 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home