miercuri, noiembrie 25, 2009

Blogs: Despre ce este acest blog

In curand voi face 4 ani de blogging constant. Si daca ma gandesc bine, blogul este hobby-ul de care a rezistat cel mai mult si a avut cea mai mare influenta asupra mea.

Daca ma uit la evolutia numarului de vizitatori, vad o crestere domoala dar sustinuta. Nu am dat lovituri in trafic si nici nu mi s-a dublat audienta de la an la an. Mai mult, faptul ca cei mai multi (70%) ma citesc prin rss reader ma face sa cred ca am construit o relatie cu vizitatorii de-a lungul timpului si ei au acceptat blogul asa cum e. Este posibil sa ii cunosc chiar pe mai toti sau sa ne fi intersectat candva drumurile.

De ce am facut acest intro? Se pare ca exista indivizi care nu stiu ce inseamna un blog personal si se gasesc sa comenteze sub anonimat. Din pacate pentru ei, am decis de ceva vreme sa moderez comentariile si sa nu permit comentarii anonime sau fara o identitate clara.

Cred ca cei mai multi vizitatori vin aici pentru a vedea ce mai fac, ce mai pregatesc sau ce am descoperit. Nu fac analize, nu urmaresc evenimentele curente, nu fac politica si nici nu pozez intr-un justitiar.

Unii ar vrea sa auda mai multe opinii din partea mea. Cu parere de rau, am decis de ceva vreme sa tin parerile pentru mine. Si cred ca atitudinea asta m-a ajutat. Dar pot sa recomand oricand oameni cu opinii interesante.

Altii probabil spun ca promovez cam mult ceea ce fac (evenimente, proiecte etc). Ce altceva as putea scrie cand eu imi petrec majoritatea timpului facand anumite lucruri.

Sunt oameni care se supara si ma apostrofeaza (anonim) ca promovez prea multe lucruri. Da, primesc multe invitatii sa testez sau sa intru in campanii, pe unele le refuz, pe altele le accept. Si uneori sunt platit pentru asta. O fac pentru ca sunt un sustinator al marketing-ului si PR-ului prin social media.

Acesta nu este un post arogant, ci doar unul sincer. Asta sunt si asta fac. Si cred ca tot ce spun e de bun simt. Fiecare isi pune mobila in casa cum vrea si isi aranjeaza canalele pe telecomanda dupa cum ii place. Asa e si pe bloguri. Nimeni nu are niciun drept asupra blogului meu. Iar eu la randul meu trebuie sa imi asum orice consecinte ar avea scrierile mele. Daca nu iti place ceea ce vezi, nu mai citi. Eu asa fac. Foarte simplu, nu?

Alte pareri?

Etichete: ,

14 Comments:

Anonymous Simona said...

Eu imi vad propriul blog ca fiind al meu!! :)

11:15 p.m.  
Anonymous eleny said...

consider ca blogul este strict al celui care il scrie, daca el doreste sa fie sau nu unul "comercial" e problema lui... cred ca ne indepartam putin de notiunea exacta de blog si tindem sa comercilizam totul :P

11:25 p.m.  
Anonymous Andrian said...

Nici nu concep altfel.

11:27 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Normal ca blogul nu apartine cititorilor. Cititorii apartin blogului, avand in vedere ca blogul este constanta in aceasta ecuatie, iar cititorii sunt doar niste simple variabile. (stiu ca nu ma inscriu in "Alte pareri"; incercam sa confirm doar).

11:27 p.m.  
Blogger She said...

:)
N-ar fi putin cam greu să scriu pe blog despre ce considera important, cum vede lucrurile si ce opinii personale are ORICINE dintre cei care citesc? Este, după acelasi rationament, la fel de evident ca lumea blogului e asa cum o traiesc si o vad eu. Ca la carti (de citit): cititorul poate interpreta, dar n-are ce modifica.
Cele bune.

11:50 p.m.  
Anonymous Florin said...

Daca ar fi o taxa lunara pentru a putea avea acces la articolele tale atunci probabil ai putea spune ca "blogul apartine cititorilor" insa cat timp platesti hosting, investesti timp si nervi cred ca e al tau si ai dreptul sa moderezi comentarii :)

12:19 a.m.  
Blogger Alina said...

Foarte buna comparatia cu mobila si aproape ca si cea cu telecomanda. E adevarat ca drepturile asupra blogului sunt in totalitate ale posesorului, dar e greu sa nu admiti ca scrii pentru un public, nu pentru spiridushi si, indirect, continutul le apartine si cititorilor pentru ca sunt integrati automat in ceea ce inseamna existenta unui blog. Daca pierzi din vedere publicul si mai ales respectul pentru timpul si nevoile lui (ca in orice actiune de comunicare) atunci da, poti sa faci orice cu blogul tau, numai ca acesta nici nu ar mai exista pentru ca ar ajunge sa nu mai conteze decat pentru posesor. Gandind in sensul asta, poate ca blogul apartine mai mult cititorilor, si asta si pentru ca, asa cum spunea eleny, intre timp ne-am indepartat destul de mult de notiunea de blog (jurnal online). Dar asta nu inseamna ca cititorii ar trebuie sa aiba si ceva drepturi. Fac parte integranta din blog si daca nu ar fi asa, ce campanii ai mai putea sa faci tu aici?
Am luat-o putin pe campii, dar ma supara ca in ultima vreme tot mai multi marketeri pun consumatorii pe ultimul loc cand ei ar trebui sa fie tot timpul pe primul.

1:10 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Daca e blog personal si nu de nisa ... e clar ti-l faci cum simti sa ti-l faci, iar cine te place te lectureaza oricum. Eu am un an jumate de blogging constant chiar daca in ultima vreme am accelerat pedala postarilor ... simt usor cum traficul este in usoara crestere. E ok asa si daca ma voi tine de acest my hobby cred ca pot avea parte de lucruri frumoase si benefice. Felicitari si la multi ani!

3:16 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Salut. Intr-adevar, blogul tau e locul unde poti scrie ce vrea muschiul tau, insa avand in vedere ca e facut pentru a fi citit, parerea cititorilor ar trebui sa conteze (parerea mea, desigur). Cel putin asa am invatat eu la Teoria Sistemelor, ca cele mai performante sisteme isi regleaza inputul in functie de propriul output...

Ti-am scris ca si anonim pt ca nici macar nu sunt blogger, nu sunt din nisa ta, nu sunt din Bucuresti, sunt un simplu cititor pasionat de bloguri interesante. Si chiar daca iti scriam numele, nici macar o cautate pe Google nu ti-ar fi spus nimic despre mine caci, repet, nu am o prezenta online.

La fel cum ma dispera reclamele alea enorme la bet365, la fel ma dispera posturile numeroase create pentru a promova un produs ING.

bafta!

10:30 a.m.  
Anonymous Anonim said...

Ah, am uitat, rezonez cu opinia Alinei "ma supara ca in ultima vreme tot mai multi marketeri pun consumatorii pe ultimul loc cand ei ar trebui sa fie tot timpul pe primul."

10:32 a.m.  
Anonymous Dan Patrascu said...

Nu mi s-a parut o postare aroganta.
Eu blogguiesc din 2004. La inceput am folosit si eu platofrma blogspot, apoi am trecut pe wordpress. Desi am blog de aproape 6 ani, doar in ultimile 3, 4 luni am inceput sa inteleg si eu mai bine ce este un blog si care este rolul lui. De atunci a inceput sa-mi creasca si numarul de vizitatori.
Cred totusi ca popularitatea unui blo g depinde si de mediul in care posesorul blogului lucreaza. Daca este o persoana publica, care apare la tv, sau in mass-media centrala, traficul vine de la sine. Daca bloggerul nu are norocul sa provina dintr-un mediu public trebuie sa se chinuie amarnic pentru fiecare suta de vizitatori.

1:05 p.m.  
Anonymous Garm said...

La multi ani.

Este blogul tau, cui nu-i place sa nu-l citeasca. Mie imi plac articolele tale, am aflat din ele lucruri interesante, si mi se pare normal sa iti utilizezi blogul ca sa iti promovezi evenimentele pe care le organizezi.

2:49 p.m.  
Blogger Alina said...

Uite, m-am luat cu supararea mea si am uitat sa-ti spun LA MUUUULTI ANI! Sper sa nu abandonezi blogul, il citesc de 3 ani si pana acum nu am simtit niciodata ca tu nu tii cont de cititorii pe care ii ai si chiar cred ca ii apreciezi. Felicitari!

5:08 p.m.  
Anonymous shosha said...

La multi ani, Cristi, pentru manafu.blogspot.com :D! Sa duci blogul inainte mult timp de-acu' incolo!

7:15 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home