marți, noiembrie 10, 2009

Online: Cum sa cumperi linistit online?


Cineva imi spunea astazi ca in nu-stiu-ce-tara europeana pentru cumparaturi ce depasesc o anumita suma nu mai sunt acceptate cardurile fara chip. Sincer, si eu am avut impresia ca se uita ciudat vanzatoarele din strainatate la cardurile mele simple.

De fapt, nu despre cardurile cu chip vroiam sa va vorbesc, ci despre securitatea tranzactiilor si seriozitatea magazinelor. Iar aici am doua intrebari pentru cei cu mai multa experienta in shopping-ul online:
  • Cum te asiguri ca nu iti expui cardul la fraude online?
  • Cum stii ca un anumit shop e serios sau nu?
Prima intrebare mi-a aparut in minte cand am cumparat online, in weekend, doua bilete la The Light Cinema. Spre sfarsitul tranzactiei, dupa ce am dat datele cardului, mi-a aparut mesajul din imaginea de mai sus. "Sa dau click, sa nu dau?", m-am intrebat. Imi zic: "Well, trebuie sa experiemntez si asta in campania ING!". Si am dat.

Am verificat apoi prin serviciul de home banking daca e totul OK.

A doua intrebare mi-am pus-o dupa ce am primit mai multe sugestii de unde sa cumpar diverse lucruri in strainatate. Probabil o sa fac o lista cu magazinele si o sa o pun pe blog. M-am intrebat pentru ca nu imi fac probleme cu Amazon sau cu American Apparel. Ce fac insa cu restul?

Punand atatea intrebari si incercand sa avansez in experienta mea din e-commerce, am inceput sa gandesc in evenimente. Cum ar fi sa fac un eveniment despre tactici si strategii in utilizarea cardurilor, un eveniment pentru consumatori in care sa impartasim si locuri bune de shopping?... Neah, ar fi prea de tot!

Test-Drive ING Webcard

Etichete: , , , ,

3 Comments:

Anonymous nwradu said...

Am cumparat de pe 200 de milioane online, de pe diverse magazine romanesti. Cu diverse mesaje de eroare, cu conexiuni nesecurizate, etc. Ca sa spun pe scurt concluzia: e la noroc si incredere!

Pe lung: trebuie sa stii un pic cum se fac tranzactiile. Ce face magazinul, ce face sistemul de epayment cu care lucreaza, care e lantul evenimentelor si unde ajung informatiile. Poate pe asta n-ar strica un seminar. Dar intotdeauna trebuie sa ai incredere in magazinul de pe care cumperi. Daca vor sa faca manevre, vor face. De asta nu e bine sa cumperi de pe cine stie ce site-uri indoielnice sau complet nesecurizate, desi chiar si cele serioase for avea ghinionul sa aiba un angajat care sa iti retina informatiile si apoi sa faca manevre cu ele. Ca e ING sau nu, nu are nici o importanta.

O solutie ar fi sa ai un card dedicat pentru asta. Il incarci pe loc cu suma pe care vrei sa o cheltui si in rest il tii gol. Inseamna sa ai Internet Banking si inca un card de pe care sa transferi fonduri pe moment. Ar mai fi de cercetat cardurile de credit, unde chiar daca iei teapa ai luat din banii bancii si e treaba lor sa-i recupereze. Cel putin ar trebui sa fie.

9:40 a.m.  
Blogger tzighi said...

Locuind in Italia folosesc cardul frecvent pentru cumparaturi (avioane, imbracaminte, electronice, monezi, etc). Folosesc cardul de credit - cu cip - dar sunt atent la adresa din address bar sa nu se schimbe, conexiunea sa fie https (eu nu as fi dat click in locul tau).

Pe langa asta mai folosesc 2 verificari: Visa 3D Secure (iti apare un pop up de la visa in care te intreaba de o parola) si SMS la fiecare tranzactie. In felul asta ma consider destul de acoperit.

Card separat mi se pare destul de greu de folosit avand in vedere ca trebuie sa stii cu ceva timp inainte de eventuala tranzactie si sa te chinui sa iti muti banii de fiecare data. Parca in felul asta renunti la flexibilitate...

10:38 a.m.  
Blogger Eliza said...

1. check this out:

http://www.paymentsnews.com/2009/11/uk-cards-associations-be-card-smart-online-campaign.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+PaymentsNews+(Payments+News)

+ dupa cum observi, explore related content within links below the specified page

2. mi se pare f ok ideea seminarului

9:18 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home