joi, ianuarie 28, 2010

PR: 3 idei cu care am plecat de la lansarea modu

PHOTO BY PITTAYA
Uzantele in PR sunt destul de bine stabilite de ce ceva vreme. Insa nu pentru mult timp. Reducerea aparitiilor in print si cresterea importantei Internetului si a social media sunt probabil cauzele principale care vor duce la transformarea mai mult sau mai putin lenta, dar sigura a acestei industrii. Iata trei lucruri cu care am plecat de la lansarea modu in Romania.

Dispare programul de la 9 la 5
Traditional si oficial, cei mai multi oameni muncesc de la 9 la 5. Stim ca nu e asa si ca de multe ori ne gaseste noaptea la birou. In viitor insa, la intrebarea "Si programul?" se va raspunde cu: "De la 9 la 9, desigur". Nu e greu de intuit ca agentiile nu vor mai lucra dupa programul mass-media (ziare si reviste, in principal), cu dupa cel al social media.

Moare comunicatul de presa
Poate este o afirmatie prea dura, insa daca ma uit cum se transforma acum vechea lumea a cartilor, nu vad de ce nu s-ar schimba si cea a comunicatelor. Va fi o schimbare totala (forma si fond). Unii spun ca va fi inlocuit de social media news release. Sau ar putea fi vorba de un business stream (ca in lifestreaming).

Se reinventeaza conferinta de presa
Conferintele de presa sunt OK in cele mai multe cazuri. Problema e ca ramane din ce in ce mai putina presa si mai putini oameni care acopera un domeniu. Ce faci tu om de PR cand la aceeasi ora, in aceeasi zi sunt 3 conferinte de presa si cele mai multe publicatii au doar un om pe domeniu? O solutie ar fi sa te indrepti si spre alte publicuri interesate.

Etichete: , ,

3 Comments:

Anonymous Ioana said...

Moartea comunicatului de presa a fost anuntata inca de la editia PR Forum din 2007 :P

Cat despre program, in general oamenii de PR din vest stiu la ce ora isi incep ziua si niciodata la cat termina, in schimb la noi s-a perpetuat ideea ca PR-ul depinde de programul jurnalistilor, cand defapt media relations reprezinta doar o parte din public relations..

12:25 p.m.  
Blogger Cristian said...

@ioana

Posibil, nu mai tin minte. Ideea e ca pentru modu cel putin ideea de social media news release a functionat mai bine decat ar fi functionat un press release simplu.

Va muri cand presa va fi tinta minoritara si social media & others cea principala!

Cum pentru multe agentii sau companii media relations este tot ce fac in public relations, n-as fi foarte vehement in privinta "media relations reprezinta doar o parte din public relations"!

12:32 p.m.  
Blogger Ligia L.E.I. said...

Chiar saptamana trecuta am organizat o conferinta de presa pe probleme sociale...ideea este ca, cei de la ziare nu sunt interesati decat de cine a mai ucis, cine s-a mai sinucis...iar daca vii cu o chestie buna pentru oameni si socitate te intreaba de 5 ori care este subiectul discutiei...eu sunt foarte dezamagita...intr-un final am reusit dar cu multa munca de persuasiune.

10:53 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home